شناسهٔ خبر: 21357539 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رویدادها و تحولات سوریه در یک نگاه/22 شهریور

صاحب‌خبر -

** دمشق ضمن متهم کردن ائتلاف بین المللی به کشتار غیرنظامیان طی چند عملیات؛ از کشته شدن 22 غیرنظامی سوری در حمله امروز جنگنده های ائتلاف بین المللی با سرکردگی آمریکا به رقه و دیرالزور خبر داد.
در حمله ائتلاف آمریکایی به محله البدو در شهر رقه 11 غیرنظامی و روستای الشهابات در حومه دیرالزور 11 عضو یک خانواده کشته شدند.

** رئیس جمهوری سوریه امروز در دیدار با شرکت کنندگان همایش بین المللی همبستگی با کارگران و ملت سوریه؛ گفت که سوریه به رغم جنگ تروریستی، نظامی، اقتصادی و رسانه ای هفت ساله، با قدم های استوار به سوی پیروزی در حرکت است.
بشار اسد در این دیدار بر اهمیت نقش سازمان های اجتماعی و مردم نهاد در آگاهی بخشی و هشدار دهی از خطرات تروریسم به ویژه برای کشورهایی که از آن پشتیبانی کرده اند، تاکید کرد.

** گزارش محرمانه کارشناسان بالکان حاکی است که پنتاگون بیش از یک میلیارد دلار را صرف خرید تسلیحات برای مخالفان سوریه کرده است.
کارشناسان مرکز پژوهشی فساد و جرائم سازمان یافته و شبکه تحقیقات مطبوعاتی بالکان با انتشار گزارشی با افشاگری در این باره اعلام کرد که وزارت جنگ آمریکا تسلیحات ساخت زمان شوروی را به مراکز نیروهای دمکراتیک سوریه و گروه های تروریستی در حال نبرد با ارتش سوریه فرستاده است.

** تصادف رانندگی صبح امروز در نزدیکی پل بغداد در استان ریف دمشق 10 کشته و 16 زخمی به جا گذاشت.

** براساس اعلام امروز منابع میدانی ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت و تسلط بر پنج روستای دیگر و پاکسازی منطقه ای به طول 12 و عرض 6 کیلومتر در آستانه پاکسازی کامل استان حمص از گروه تروریستی تکفیری داعش هستند.

** ایجاد چهارمین منطقه امن در ادلب سوریه یکی از موضوع های اصلی مذاکره دور ششم نشست سوری آستانه است که فردا پنجشنبه در پایتخت قزاقستان با سرپرستی ایران، روسیه و ترکیه آغاز خواهد شد.
این دور از مذاکرات آستانه دو روزه برگزار می شود و اجلاسیه عمومی آن برای جمعه 24 شهریور ماه برنامه ریزی شده است.
افزون بر هیات های ایران، روسیه و ترکیه، نمایندگان دولت و مخالفان سوریه، قزاقستان به عنوان میزبان، هیات سازمان ملل و کشورهای ناظر در مذاکرات سوری آستانه شرکت دارند.

** عبد الکریم الهارونی رئیس شورای مشورتی جنبش اسلامی النهضه تونس شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی با تاکید بر این موضوع که دولت تونس با دولت سوریه هیچ مشکلی ندارد؛ گفت که راه حل بحران سوریه سیاسی و بدون دخالت خارجی است و مردم سوریه باید از طریق گفت و گو مشکلاتشان را حل و آزادانه نمایندگان خود را انتخاب کنند.

** در پی انتشار اخباری در برخی شبکه های خارجی و فضاهای مجازی ترکیه مبنی بر دیدار سری رجب طیب اردوغان و بشار اسد طی چند روز اخیر؛ رئیس جمهوری ترکیه دیروز هنگام بازگشت از سفر قزاقستان اعلام کرد که دیداری با اسد نکرده و قصد دیدار با او را هم ندارد.
خاورم**7074**1144
خبرنگار: مینا غفرانی آذر* انتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /*

نظر شما