شناسهٔ خبر: 21357397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

امسال بیش از 14 هزار تن گردو در لرستان برداشت می شود

خرم آباد- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت محصول گردو در لرستان 11 هزار و 300 هکتار است، گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 14 هزار تن گردو در استان لرستان برداشت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا بازدار روز چهارشنبه در مراسم جشن گردوی الشتر با اشاره به ظرفیت های فراوان لرستان در زمینه کشاورزی، افزود: استان لرستان در زمینه تولید گردو دارای رتبه پنجم کشور است که با توجه به افزایش سطح زیرکشت این محصول در استان به طور قطع این رتبه ارتقا خواهد یافت.
وی اظهار کرد: باغداری و دامداری زیربخش هایی هستند که نسبت به سایر زیربخش ها از ظرفیت بیشتری برخوردار هستند و در استان لرستان نیز در محصولات باغبانی و توسعه فعالیت های دامپروری دارای قابلیت و توانمندی های بیشتری هستیم.
بازدار با اشاره به وجود 49 هزار هکتار باغ در لرستان افزود: یکی از محوری ترین گونه های باغی در استان لرستان گردو است و برگزاری این جشنواره فرصتی برای ارائه توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان سلسله و بررسی چالش ها و مشکلات موجود در این حوزه است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ایجاد سامانه ای بازار توسط اداره کل پست لرستان گفت: این سامانه نقش مهمی در شناساندن برند گردوی کهمان به اقصی نقاط کشور و بازاریابی برای فروش آن دارد.
چهارمین جشنواره محصولات کشاورزی با محوریت گردوی الشتر روز چهارشنبه در منطقه توریستی کهمان شهرستان سلسله برگزار شد.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/3022
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب** انتشاردهنده: احسان کردی

نظر شما