شناسهٔ خبر: 21357159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش تسنیم از مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر مریوان

تئاتر "لیلی و مجنون" دل همه را برد/برگزیدگان جشنواره ‌معرفی شدند

R7848/P1377/S6,66/CT7

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی با اعلام نفرات برتر در شهرستان مریوان به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی از روز شنبه (18 شهریورماه) با گردهمایی هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره، مسئولان و هیئت اجرایی و برگزاری کارناوال نمایشی رسماً آغاز و (22 شهرسورماه) با معرفی نفرات و آثارهای برتر به کار خود پایان داد.

هیئت داوران در «بخش موسیقی» تندیس جشنواره، دیپلم افتخاری و مبلغ 10 میلیون ریال را به سازنده موسیقی «نمایش گیلدخت» از لاهیجان و در «بخش طراحی فضاء» لوح تقدیر و مبلغ 12 میلیون ریال را به مجتبی خلیلی و امیر امینی طراحان فظای «نمایش گیلدخت» اهدا کردند.

در بخش «طراحی فضای برگزیده»؛ هیئت داوران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 15 میلیون ریال به حسین احمدی طراح فضای «نمایش آیینه زندگی» از مریوان داده شد.

هیئت داوران در «بخش آزاد» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال را به سعید صبحانی طراح «نمایش تندیسی برای شهر» از مریوان، در بخش «طراحی لباس» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال به طراح لباس «نمایش تولیدی لیلی و مجنون» از بروجرد و در بخش «موسیقی» لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال را به آهنگساز «نمایش گوش‌های پر حرف» از تهران اهدا کردند.

در بخش «اثر برگزیده» نیز تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 15میلیون ریال به گروه نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» از بروجرد و از سوی شورا و شهرداری مریوان لوح سپاس و جایزه برگزیده به بهمن صادق‌حسنی به‌عنوان شهروند افتخاری مریوان اهدا شد.

در «بخش طراحی فضا» لوح سپاس و مبلغ 10 میلیون ریال به طراح فضای نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» از بروجرد و تندیس جشنواره، لوح سپاس و مبلغ 15 میلیون ریال را به طراح نمایش «آخرین مرزهای اشتغال» از مریوان و در بخش «بازیگر نمونه زن» لوح سپاس و مبلغ 5 میلیون ریال به طور جداگانه به بازیگران بیتا شهبازیان از قروه بازیگر نمایش «دختر کبریتی»، هیلن محمدی بازیگر نمایش «تندیسی برای شهر» از مریوان، پریسا قلی‌پور بازیگر نمایش «داد درد دارد» از سنندج اهدا شد.

همچنین لوح تقدیر و 10 میلیون ریال به «فرخنده دریایی» رتبه سوم نمایش «پهلون ناپهلوان» از خمین‌شهر، لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال به «متهاب زند» رتبه دوم بازیگر نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» از بروجرد و لوح تقدیر، دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال به الهه پورجمشید رتبه نخست بازیگر نمایش "مؤسسه کاریابی" از تهران اهدا شد.

هیئت داوران در بخش «بازیگر مرد نمونه» لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال را به طور جداگانه به آرتین امجدی بازیگر نمایش «دیوار» از سنندج، سامان شکیبا بازیگر نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» از بروجرد، میلاد صادقی‌زاده بازیگر نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» از بروجرد، مهدی جودکی بازیگر نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» از بروجرد و خبات فتحی بازیگر نمایش «آخرین مرزهای اشتغال» از مریوان اهدا کرد.

همچنین به مختار محمدی بازیگر نمایش «تندیسی برای شهر» از مریوان به عنوان رتبه سوم بازیگری لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال، به مصطفی کولیوندی بازیگر نمایش «درد دل روی خط حامل» از ایلام رتبه دوم بازیگری لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال و لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال به حسین ایزدی رتبه نخست بازیگر نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» از بروجرد اهدا شد.

در بخش «طرح و ایده» به رتبه سوم، لوح سپاس و مبلغ 10 میلیون ریال به سوران حسینی نویسنده طراح و ایده نمایش «آخرین مرزهای استغال» از مریوان، به رتبه دوم لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال به مختار محمدی نویسنده طرح و ایده نمایش «تندیسی برای شهر» و به رتبه اول لوح سپاس، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال را به پژمان شاهوردی نویسنده طرح و ایده نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» از بروجرد اهدا شد.

در «بخش کارگردانی» به رتبه سوم لوح سپاس و مبلغ 15 میلیون ریال به سعید خیرالهی کارگردان نمایش «ویروس» از ایلام، رتبه دوم لوح تقدیر و مبلغ 20 میلیون ریال به سوران حسینی کارگردان نمایش «آخرین مرزهای اشتغال» و به رتبه اول لوح سپاس، دیپلم افتخار و مبلغ 25 میلیون ریال به پژمان شاهوردی کارگردان نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» از بروجرد اهدا شد.

هیئت داوران در بخش «تحقیق و پژوهش» در بخش «تقدیر» لوح سپاس و مبلغ 12 میلیون ریال را به نگار نادری نویسنده و کارگردان نمایش «گیلدخت» از لاهیجان و در بخش «برگزیده» لوح سپاس و مبلغ 15 میلیون ریال را به فاروق حسن‌پور نویسنده نمایش «آیینه زندگی» از مریوان اهدا کردند.

براساس این گزارش در بخش «آیینی سنتی» دو نمایش "آیینه زندگی" به کارگردانی فاروق حسن‌پور از مریوان و نمایش «گیلدخت» به کارگردانی آرزو علی‌پور از لاهیجان به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند.

همچنین در بخش «آزاد» نیز هیئت داوران به اتفاق آراء و بدون در نظر گرفتن اولویت 9 نمایش «تولیدی لیلی و مجنون» به کارگردانی پژمان شاهوردی از لاهیجان، نمایش «آخرین مرزهای اشتغال» به کارگردانی سوران حسینی از مریوان، نمایش «ویروس» به کارگردانی سعید خیرالهی از ایلام، نمایش «تندیسی برای شهر» به کارگردانی مختار محمدی از مریوان، نمایش «مؤسسه کاریابی» به کارگردانی آرزو پورجمشید از تهران، نمایش «بوکس» به کارگردانی محمود فلاحی از مشهد، نمایش «درد دل روی خط حامل» به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام، نمایش «فرار از زندان» به کارگردانی فرامرز قلیچ‌خانی از کرج و نمایش «داد درد دارد» به کارگردانی عبید رستمی از سنندج را انتخاب و به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند.

نمایش‌های راه یافته به «جشنواره سراسری آیینی تیرنگ سال 1397» به ترتیب نمایش «بمانی زایی» به کارگردانی صادق حسن‌پور از رشت، نمایش «گیلدخت» به کراگردانی آرزو علی‌پور از رشت، نمایش «نوروز بل» به کارگردانی محمد علی صادق‌حسنی از لاهیجان و نمایش «آیینه زندگی» به کارگردانی فاروق حسن‌پور از مریوان هستند.

 انتهای پیام/

نظر شما