شناسهٔ خبر: 21357064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جمع آوری 600 مدرسه کانکسی در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از جمع آوری 600 مدرسه کانکسی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی‌زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرورش با ارائه این پیشنهاد که زنگ آغاز مهر امسال در یک مدرسه کانکسی نواخته شود بیان کرد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه استانداری با وزارت آموزش و پرورش۶۰۰ کلاس کانکسی در استان برای اولین بار جمع‌آوری خواهند شد.


وی با بیان اینکه خوزستان سومین استان از نظر آمار دانش‌آموزی است، اذعان داشت: بیش تر مدارس عشایری استان در شرایط مناسبی از نظر نیروی انسانی، فضا و تجهیزات نیستند؛ به طوری‌که در 2 سال اخیر تنها منطقه‌ای که نیروی غیررسمی داشت، منطقه عشایری بود.

تقی زاده تصریح کرد: برخی از این مدارس عشایری، در جوار شهرها قرار دارند و شرایط عشایری بودن را از دست داده‌اند و این آسیبی را برای سایر مدارس عشایری و نیروی انسانی ما ایجاد کرده است، بنابراین تصمیم گرفته شد این مدارس که سال‌ها است ثابت هستند و شاخص‌های عشایری را از دست داده‌اند، از زیرمجموعه اداره آموزش و پرورش عشایر خارج شده و در زمره مدارس عادی قرار گیرند تا عدالت آموزشی اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: هدف از این اقدام این است که مدارس فراموش شده، دوباره احیا شوند. اکنون ما 7 هزار دانش‌آموز عشایری در استان داریم و یک مدیر چگونه می‌تواند پاسخگو و نظارت‌گر تمام این دانش‌آموزان باشد؟ سیستم اداری ما نیز اجازه نمی‌دهد چند مسئول برای این کار قرار دهیم.

این مقام مسئول بیان داشت: ما می‌خواهیم بر اساس استانداردهای علمی و آموزشی،‌ مدارس عادی را تقویت کنیم. فرهنگ استان ما بخش غالبش فرهنگ عشایری است. ما برای اجرای این طرح در استان، کار تحقیقاتی و کارشناسی 3 ماهه‌ای انجام دادیم و این کار برای تقویت بخش دانش‌آموزی استان لازم است.

محمد تقی زاده اذعان کرد: در استان ۶۲۵ مدرسه عشایری وجود دارد که پس از 3 ماه کار تحقیقاتی٬ ۱۴۴ مدرسه از این تعداد تفکیک شده و بحث نظارت بر آموزش مدارس، همجواری آن ها در شهر موجب شد تصمیم بگیریم این مدارس را از زمره مدارس عشایری جدا کنیم. اکنون نیز تمام کارهای کارشناسی انجام شده است.

وی گفت: کم شدن تعداد مدارس عشایری هیچ تاثیری بر منابع مالی نخواهد داشت و بودجه را کاهش نمی‌دهد٬ چراکه سرانه عشایر ما جدا از سرانه مدارس عادی ما نیست.

تقی‌زاده در خصوص صورت‌جلسه دوم این نشست اذعان داشت: هر ساله بازگشایی مدارس به شکل نمادین در یک مدرسه انجام می‌شود و امسال نیز شاهد این بازگشایی خواهیم بود. ما دو جلسه با حضور استاندار در وزارت آموزش و پروش داشتیم و قراردادی با معاونت عمرانی وزیر٬ بین استانداری و وزارت منعقد شد که مدارس کانکسی استان به طور کامل جمع‌آوری شوند.

وی با بیان اینکه کارها نباید نمادین باشند، اظهار کرد: پیشنهاد این است که بازگشایی مدارس امسال در یک مدرسه کانکسی انجام و کلنگ این قراردادِ منعقدشده٬ در آن مدرسه به زمین فرود آید. قرار شد ۱۰ میلیارد تومان توسط استان و ۱۰ میلیارد تومان توسط وزارتخانه به این منظور اختصاص داده شود و ۶۰۰ کلاس کانکسی برای اولین بار در خوزستان جمع‌آوری شوند.

انتهای پیام/گ

مدارس کانکسی در خوزستان برچیده می شوند

نظر شما