شناسهٔ خبر: 21356918 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشکیل 857 پرونده گران فروشی و کم فروشی اصناف در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد – ایرنا – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 25 هزار و 862 مورد بازرسی از اصناف این استان انجام شد که با انجام این تعداد بازرسی 857 فقره پرونده تشکیل و 977 تخلف به ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده یک میلیارد و 101 میلیون کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید نعیم امامی در یکصد و نوزدهمین ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:. تخلفات کشف شده در پرونده های اصناف چهارمحال و بختیاری شامل گران فروشی، کم فروشی، کالای تقلبی، درج نکردن قیمت، پرهیز از صدور صورت حساب، رعایت نشدن بهداشت و عرضه خارج از شبکه است.
وی یادآور شد: در این مدت چهار هزار و 658 مورد بازرسی ویژه آرد و نان چهارمحال و بختیاری انجام شد که با انجام این تعداد بازرسی 138 پرونده تشکیل و 159 تخلف کشف شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ارزشی ریالی پرونده های تشکیل شده در حوزه آرد و نان چهارمحال و بختیاری 127 میلیون و 607 هزار ریال و در زمینه های گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت، پرهیز از صدور صورت حساب، رعایت نشدن بهداشت، عرضه خارج از شبکه بود.
امامی تاکید کرد: بازرسی های پنج ماهه نخست امسال از واحدهای صنفی عمده فروش، خرده فروش و خدماتی چهارمحال و بختیاری انجام شد که بیشترین تخلفات کشف شده در بازرسی های پنج ماهه نخست امسال چهارمحال و بختیاری به حوزه آرد و نان اختصاص دارد.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 87 هزار و 90 راس دام سبک در استان کشتار شده است که از این تعداد 71 هزار و 654 راس گوسفند و بز و 15 هزار و 436 راس بره و بزغاله بوده است.
عبدالحمید نجاتی تصریح کرد: در این مدت سه هزار و 713 راس گاو و گوشاله، 36 نفر شتر و 118 شترمرغ در چهارمحال و بختیاری کشتار شد.
نجاتی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 622 هزار و 928 کیلوگرم گوشت قرمز وارد چهارمحال و بختیاری شده است که از این میزان 608 هزار و 478 کیلوگرم گوشت گاو و گوساله و 14 هزار و 450 کیلوگرم گوشت گوسفند بود.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: عملیات اجرایی احداث کشتارگاه روستای بارده از توابع شهرستان بن تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از این طرح تا دهه فجر امسال کشتار دام های سبک و سنگین در این روستا به صورت بهداشتی، مطمئن و سالم انجام می شود.
به منظور ارتقای کمی و کیفی وضعیت سلامت مردم جامعه از انجام کشتارهای سنتی در روستای بارده از توابع شهرستان بن و شهر کاج از توابع شهرستان اردل جلوگیری شد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری نزدیک به 30هزار واحد صنفی دارد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
/2097/7362

انتهای پیام /*

نظر شما