شناسهٔ خبر: 21356859 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشکلات ساکنان جزایر فرانسوی یک هفته پس از طوفان

ساکنان جزایر سن بارتلمی و سن مارتن یک هفته پس از عبور طوفان ایرما، محروم از آب، برق و تلفن همچنان در وضعیت بسیار بدی به سر می برند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ساکنان جزایر سن بارتلمی و سن مارتن یک هفته پس از عبور طوفان ایرما، محروم از آب، برق و تلفن همچنان در وضعیت بسیار بدی به سر می برند.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار: دقیقا یک هفته پیش طوفان ایرما جزایر سن مارتن و سن بارتلمی را درنوردید. یک هفته از این طوفان می گذرد، اما مردم در وضعیت بسیار بدی به سر می برند، آن ها از داشتن برق محرومند. امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه از دیروز به منطقه طوفان زده رفته است و عصر امروز راهی سن بارتلمی می شود.

سن بارتلمی در میان جزایر فرانسوی حکم جواهر را داشت. سن بارتلمی برای پولدارها بهشت مالیاتی بود. اما پس از طوفان تصویر این جزیره تغییر کرده است. ساختمان های سن بارتلمی تقریبا در برابر طوفان مقاومت کرده اند. مقامات محلی از یک هفته پیش برای عادی سازی اوضاع تلاش می کنند. نزدیک به هفتاد درصد شبکه های ارتباطی خسارت دیده اند و آنتن های جدید در حال نصب هستند.

گزارشگر افزود: به لطف اعزام ماموران برق از گوادولوپ، گویان و کورس، برق فقط در برخی از مناطق جزیره وصل است. آب آشامیدنی همچنان در دسترس نیست. اما یکی از تصفیه خانه های جزیره فعال است. همین مسئله موجبات تهیه هزار و دویست متر مکعب آب در روز را فراهم کرده است. اما شبکه توزیع چطور عمل می کند.

دانلود



نظر شما