شناسهٔ خبر: 21356770 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۷ – ژاپن

برد شیرین والیبال ایران مقابل آمریکا

صاحب‌خبر -
 

تیم‌ملی والیبال ایران در دومین دیدارش از رقابت‌های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۷ که در ژاپن برگزار می‌شود با بازگشتی طوفانی توانست ۳ بر۲ آمریکا را شکست دهد و در صدر جدول قرار بگیرد.
به گزارش ایسنا، در ادامه هفتمین دوره رقابت‌های والیبال جام بزرگ قهرمانی قاره‌ها که از بیست و یکم شهریور و با حضور شش تیم برتر جهان در سال ۲۰۱۷ و به میزبانی دو شهر ناگویا و اوساکا در ژاپن برگزار می‌شود، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش رو در روی آمریکا، دارنده مدال برنز المپیک ریو قرار گرفت و در پایان و در یک دیدار زیبا، با نتیجه سه بر دو حریف قدرتمندش را از پیش رو برداشت و با کسب دو امتیاز شیرین بالاتر از برزیل در صدر جدول رده بندی در پایان روز دوم قرار گرفت.
تیم ایران با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، سید محمد موسوی، فرهاد قائمی، امیر غفور و سامان فائزی وارد زمین شد. شاگردان ایگور کولاکوویچ در حالیکه در دو ست نخست دیدار عملکردی ضعیف از خود داشتند و اسیر سرویس های قدرتمند آمریکا شدند اما در ادامه و در اوسط ست دوم با ورود محمد جواد معنوی نژاد به جای فرهاد قائمی توانستند بازگشتی خیره کننده داشته باشند و موفق شدند در پایان با امتیازهای ۲۰ بر ۲۵، ۱۷ بر ۲۵، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۱۲ برابر آمریکا به پیروزی رسیدند. والیبالیست های ایران با کسب دومین پیروزی متوالی از دو دیدار در پایان روز دوم تنها تیم بدون شکست رقابت ها به حساب می آیند و با چهار امتیاز از دو بازی بالاتر از برزیل و آمریکا که هرکدام چهار امتیاز دارند، قرار گرفت.
شاگردان جان اسپراو هم که با بازگشت ستاره‌هایی همچون مت اندرسون و مکس هولت روزهای خوبی را پشت سر می گذارند، با پیروزی در بازی نخست برابر ژاپن با روحیه وارد زمین شدند اما از اواسط دیدار مغلوب کار تیمی خوب بلند قامتان ایران شدند و با یک باخت و یک برد چهار امتیازی شد.تیم ایران در دوره قبلی جام بزرگ قهرمانان جهان در سال ۲۰۱۳ هم موفق شده بود، سه بر دو آمریکا را شکست دهد.
کولاکوویچ: بازیکنانم از فرصت‌ها استفاده کردند
سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: تیم آمریکا فوق‌العاده بازی کرد و تیم ایران با استفاده از فرصت‌ها این تیم را شکست داد.
ایگور کولاکوویچ پس از پیروزی تحسین برانگیز شاگردانش برابر آمریکا در نشست خبری گفت: بازی خیلی سختی بود و لحظات خیلی سختی برای ایران در این بازی رخ داد. آمریکا در دو ست اول به صورت عجیبی در دریافت، حملات پس از دریافت و سرویس خوب کار کرد.
وی با بیان اینکه من با بازیکنانم صحبت کردم و به آنها گفتم اگر به این صورت بازی کنید کاری از پیش نخواهیم برد، گفت: آمریکا فوق العاده والیبال بازی کرد، بنابراین باید برای خودمان فرصت به وجود می آوردیم و از فرصت‌هایی که به طور قطع تیم مقابل در طول ست‌ها در اختیارمان قرار داد، به خوبی استفاده کردیم.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران تصریح کرد: آمریکا نمی‌توانست همیشه با یک روند بازی کند. باید از فرصت‌ها استفاده می کردیم و بازیکنانم از این فرصت استفاده کردند. بعد از آن هم تیم انرژی زیادی گرفت و به این باور رسید که می تواند پیروز شود. از پیروزی امروز برابر آمریکا خوشحال هستم.
عبادی‌پور، امتیازآورترین بازیکن
همچنین دیدار تیم های والیبال ایران و آمریکا در شرایطی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود ایران به پایان رسید که میلاد عبادی پور امتیازآورترین بازیکن تیم کشورمان بود.
این بازیکن بالاتر از تیلور ساندر و متیو اندرسون آمریکایی ۱٨ امتیاز کسب کرد تا امتیازآورترین بازیکن زمین باشد.بازیکنان امریکایی هم ١٧ امتیاز برای تیمشان به دست آوردند.همچنین امیر غفور از ایران با ۱٥ امتیاز در جایگاه بعدی قرار دارد.
سال‌افزون:‌ با برد برزیل به نخستین مدال جهانی می‌رسیم
پاسور تیم ملی والیبال ایران گفت: با انگیزه خاص به مصاف برزیل می رویم زیرا با شکست این تیم به نخستین مدال جهانی دست می یابیم و سکونشینی ایران در جام قهرمانان بزرگ جهان قطعی می شود.
فرهاد سال افزون پس از پیروزی ایران برابر آمریکا افزود: خدا را شکر آمریکا را سه بر دو شکست دادیم. آمریکایی‌ها تلاش زیادی برای پیروزی در بازی مقابل ایران کردند، اما نتوانستند به هدف خود برسند.
پاسور تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد: تیم ایران برای کسب نخستین مدال جهانی خود به این رقابت ها آمده است و امیدوارم با کسب پیروزی در دیدارهای آینده به این هدف خود دست یابد.
سال افزون درباره دیدارفردا با برزیل گفت: این مسابقه هم برای ایران سخت و پیچیده خواهد بود. برزیل سه بر دو مغلوب ایتالیا شده و تیم ایران هم سه بر دو ایتالیا را شکست داده است. وی با بیان اینکه برزیل قهرمان المپیک است، گفت: تیم ملی والیبال برزیل نایب قهرمان لیگ جهانی است و افتخارات متعددی در گنجینه افتخارات خود دارد. تلاش می کنیم که این تیم را شکست دهیم و اگر موفق شویم، سکو نشینی ایران در این رقابت ها قطعی می شود و در دیدارهای بعدی به دنبال بهترین رنگ مدال خواهیم بود.
تبریک سلطانی‌فر
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در پیامی کسب دو پیروزی ارزشمند تیم ملی والیبال کشورمان مقابل دو تیم قدرتمند و صاحب سبک ایتالیا و آمریکا را به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال کشورمان تبریک گفت.
ایتالیا ۳- برزیل ۲
همچنین در نخستین دیدار رقابت‌ها‌ی دیروز تیم ایتالیا که در روز نخست سه بر دو مغلوب ایران شده بود، به مصاف برزیل رفت و در دیداری سنگین موفق به شکست سه بر دو این تیم شد.
ملی‌پوشان برزیل که عنوان قهرمانی المپیک ۲۰۱۶ ریو را در پرونده کاری خود دارند، در ست‌های اول و چهارم ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسیدند اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۷ بر ۲۵، ۲۷ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۲ مغلوب ایتالیا شدند تا لاجوردی پوشان ایتالیا انتقام دیدار نهایی المپیک ۲۰۱۶ ریو را از این تیم گرفته باشند.
ژاپن صفر – فرانسه ۳
در آخرین دیدار از روز دوم رقابت های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان تیم ملی والیبال ژاپن در مقابل دیدگان تماشاگران خودی رو در روی فرانسه قرار گرفت و سه بر صفر نتیجه را واگذار کرد.تیم ملی والیبال فرانسه با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۳و ۲۵ بر ۲۳ میزبان را شکست داد و نخستین پیروزیشان در جام بزرگ قهرمانان جهان را دشت کردند.
برنامه بازیهای فردا :
ایران – برزیل ساعت ۸:۱۰
فرانسه – آمریکا ساعت ۱۱:۱۰
ژاپن – ایتالیا ساعت ۱۴:۴۵

نظر شما