شناسهٔ خبر: 21356628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تقی‌زاده با اشاره به تفاهم‌نامه استانداری و وزارت آموزش و پرورش:

۶۰۰ مدرسه کانکسی خوزستان جمع‌آوری می‌شوند

نمایندگی خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با ارایه این پیشنهاد که زنگ آغاز مهر امسال در یک مدرسه کانکسی نواخته شود٬ گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه استانداری با وزارت آموزش و پرورش٬ ۶۰۰ کلاس کانکسی در استان برای اولین بار جمع‌آوری خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد تقی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز (چهارشنبه 22 شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه خوزستان سومین استان از نظر آمار دانش‌آموزی است، اظهار کرد: بیشتر مدارس عشایری استان در شرایط مناسبی از نظر نیروی انسانی، فضا و تجهیزات نیستند به طوری‌که در دو سال اخیر تنها منطقه‌ای که نیروی غیررسمی داشت، منطقه عشایری بود.

وی افزود: برخی از این مدارس عشایری، در جوار شهرها قرار دارند و شرایط عشایری بودن را از دست داده‌اند و این آسیبی را برای سایر مدارس عشایری و نیروی انسانی ما ایجاد کرده است، بنابراین تصمیم گرفته شد این مدارس که سال‌ها است ثابت هستند و شاخص‌های عشایری را از دست داده‌اند، از زیرمجموعه اداره آموزش و پرورش عشایر خارج شده و در زمره مدارس عادی قرار گیرند تا عدالت آموزشی اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: هدف از این اقدام این است که مدارس فراموش شده، دوباره احیا شوند. اکنون ما هفت هزار دانش‌آموز عشایری در استان داریم و یک مدیر چگونه می‌تواند پاسخگو و نظارت‌گر تمام این دانش‌آموزان باشد؟ سیستم اداری ما نیز اجازه نمی‌دهد چند مسوول برای این کار قرار دهیم.

تقی‌زاده عنوان کرد: ما می‌خواهیم بر اساس استانداردهای علمی و آموزشی،‌ مدارس عادی را تقویت کنیم. فرهنگ استان ما بخش غالبش فرهنگ عشایری است. ما برای اجرای این طرح در استان، کار تحقیقاتی و کارشناسی سه‌ ماهه‌ای انجام دادیم و این کار برای تقویت بخش دانش‌آموزی استان لازم است.

وی ادامه داد: در استان ۶۲۵ مدرسه عشایری وجود دارد که پس از سه ماه کار تحقیقاتی٬ ۱۴۴ مدرسه از این تعداد تفکیک شده و بحث نظارت بر آموزش مدارس، همجواری آنها در شهر و ... موجب شد تصمیم بگیریم این مدارس را از زمره مدارس عشایری جدا کنیم. اکنون نیز تمام کارهای کارشناسی انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: کم شدن تعداد مدارس عشایری هیچ تاثیری بر منابع مالی نخواهد داشت و بودجه را کاهش نمی‌دهد٬ چراکه سرانه عشایر ما جدا از سرانه مدارس عادی ما نیست.

تقی‌زاده در خصوص صورت‌جلسه دوم این نشست عنوان کرد: هر ساله بازگشایی مدارس به شکل نمادین در یک مدرسه انجام می‌شود و امسال نیز شاهد این بازگشایی خواهیم بود. ما دو جلسه با حضور استاندار در وزارت آموزش و پروش داشتیم و قراردادی با معاونت عمرانی وزیر٬ بین استانداری و وزارت منعقد شد که مدارس کانکسی استان به طور کامل جمع‌آوری شوند.

وی با بیان اینکه کارها نباید نمادین باشند، گفت: پیشنهاد این است که بازگشایی مدارس امسال در یک مدرسه کانکسی انجام و کلنگ این قراردادِ منعقدشده٬ در آن مدرسه به زمین فرود آید. قرار شد ۱۰ میلیارد تومان توسط استان و ۱۰ میلیارد تومان توسط وزارتخانه به این منظور اختصاص داده شود و ۶۰۰ کلاس کانکسی برای اولین بار در خوزستان جمع‌آوری شوند.

انتهای پیام

نظر شما