شناسهٔ خبر: 21356621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی:

گردوی لرستان در کشور کم نظیر است

خرم آباد-ایرنا- معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی گفت: در استان لرستان ظرفیت های مطلوبی در زمینه های مختلف کشاورزی وجود دارد که از جمله می توان گفت که گردوی لرستان در کشور کم نظیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کاظم خاوازی روز چهارشنبه در جشنواره گردوی استان لرستان که در شهرستان سلسله برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت های بحش کشاورزی استان لرستان کم نظیر است و برگزاری چنین جشنواره هایی زمینه ای برای معرفی پتانسیل ها و ارائه راهکارهایی برای به فعلیت رساندن آنها است.
وی افزود: این ظرفیت ها قطعا زمینه صادرات و ارزش افزوده در جهت رونق تولید کشور را بدنبال دارد.
خاوازی با بیان اینکه برگزاری این جشواره ها زمینه ترغیب کارگزاران تولید را برای حمایت بیشتر از بخش کشاورزی فراهم می کند ، گفت: امروز را روز خوبی برای استان لرستان تلقی می کنیم و امیدواریم حاصل کار منجر به ایجاد برندسازی برای شهرستان سلسله باشد.
وی با تاکید بر اینکه ظرفیت گردوی شهرستان سلسله برای کشور بسیار کم نظیر است افزود: امیدواریم که این ظرفیت ها به سایر شهرستان ها نیز سرایت کند.
مهرداد غضنفری ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان نیز دراین جشنواره گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی فرصتی برای اطلاع رسانی از خدمات بخش کشاورزی است.
وی افزود: در کنار این ظرفیت ها اهمیت روستاها در اقتصاد و تولید کشور نیز باید نشان داده می شود.
غضنفری با تاکید بر اینکه این جشنواره باعث تبادل افکار مسئولین با کشاورزان می شود ، افزود: باید تلاش شود تا ظرفیت های بخش تولید لرستان شناسایی و به کشور معرفی شود.
محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم اباد در مجلس شورای اسلامی نیز در جشنواره گردوی شهرستان سلسله با بیان اینکه بهتر است نام این جشنواره را جشن شکرگزاری بنامیم ، افزود: برگزاری این جشنواره در شهرستان سلسله نشان می دهد که استان لرستان دارای توانمندی های بسیاری در بخش تولید و کشاورزی است.
وی افزود: این جشنواره می تواند الگویی برای سایر شهرستان ها در جهت معرفی ظرفیت ها و افزایش تولیدات کشاورزی و رونق اقتصاد انها شود.
عبدالرضا بازدار رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان نیز با بیان اینکه برخی ظرفیت ها و پتانسیل ها چند وجهی هستند گفت: توانمندی های شهرستان سلسله تنها مختص به بخش کشاورزی و باغداری نیست بلکه دارای ظرفیت های پنهانی که باید در جهت شناسایی این ظرفیت ها تلاش کرد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی در جهت شناسایی چالش های بخش کشاورزی و مشکلات این بخش و تلاش در جهت رفع آنها تاثیر بسزایی دارد افزود: این جشنواره فرصتی برای شناسایی ظرفیت های این شهرستان در سایر بخش ها ست.
بازدار افزود: باید از فضای ایجاد شده برای معرفی این ظرفیت ها به کل کشور و تلاش جهت تبدیل شهرستان به مقصدی برای گردشگری استفاده کرد.
قدرت اله فلاح نژاد فرماندار سلسله نیز با بیان اینکه شهرستان سلسله دارای توانمندی های منحصر بفردی در بخش کشاورزی و گردشگری است گفت: با توجه به اینکه تولید گردو در اقتصاد مردم و منطقه نقش مهمی ایفا می کند باید به آن توجه ویژه کرد.
وی با تاکید بر اینکه در کنار انجام کارهای سخت افزاری به کارهای نرم افزای هم توجه کرد برگزاری چنین جشن واره هایی قطعا تبعات مثبتی در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد توسعه پایدار دارد.
چهارمین جشنواره محصولات کشاورزی با محوریت گردوی الشتر به مدت یکروز در منطقه کهمان شهرستان سلسله برگزار شد.
شهرستان سلسله در 45کیلومتری خرم آباد مرکز استان لرستان واقع شده است.
1920/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

انتهای پیام /*

نظر شما