شناسهٔ خبر: 21356474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرماندار اردستان:

نگاه به اشتغال باید تغییر کند/ امکان توسعه اشتغال در بخش کشاورزی وجود ندارد

فرماندار اردستان گفت: نگاه به اشتغال در شهرستان اردستان باید تغییر کرده و امکان ندارد که در بخش کشاورزی دنبال توسعه اشتغال یا حفظ آن باشیم چون منابعی که در اختیار داریم این اجازه را به ما نمی دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح اردستان؛ علیرضا غیور امروز در جلسه کارگروه اشتغال اردستان که با حضور مدیر کل فنی حرفه ای استان برگزار شد اظهار کرد: تلاش هایی که در حوزه اشتغال انجام شده موجب شده با کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در شهرستان مواجه شویم.

فرماندار اردستان گفت: مردم اردستان قانع، پر تلاش و سخت کوش بوده و با همه کم بودها شاهد تلاش مردم در بخشهای مختلف هستیم.

وی افزود: اوضاع اقلیمی سخت منطقه اردستان همیشه وجود داشته و مردم از دیرباز زندگی های سختی را داشته و با کارهای بزرگی که هم انجام می دهند زندگی جریان دارد.

فرماندار اردستان تاکید کرد: وضعیت ها نسبت به قبل تغییر کرده و با حفر 280 حلقه چاه این سرمایه بزرگ خدادادی را به نوعی نابود کرده اند که نتیجه آن خالی شدن روستاها از سکنه شده است.

وی افزود: 340 روستا در شهرستان اردستان وجود دارد که به موجب خشکسالی ها و نبود اشتغال بیشتر آن ها خالی از سکنه شده اند.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: نگاه به اشتغال در شهرستان اردستان باید تغییر کرده و امکان ندارد که در بخش کشاورزی دنبال توسعه اشتغال یا حفظ آن باشیم چون منابعی که در اختیار داریم این اجازه را به ما نمی دهد.

غیور با اشاره به موضوع اشتغال تصریح کرد: بیشترین تلاش در دو سال گذشته توسط فرمانداری و ارگان های متولی ایجاد فرصت های شغلی و شناسایی سرمایه های جدید برای قشر بیکار بوده است.

وی با توجه به اینکه در دو سال گذشته هیچ مجموعه ای در اردستان تعطیل نشده که جای خوشحالی دارد، مجموعه هایی نیز اضافه شده تا فرصت های شغلی بیشتری ایجاد شود.

فرماندار اردستان با توجه به اینکه باید برای مهارت آموزی جوانان بیکار تلاش کنیم افزود: بهتر است آموزش های لازم را در قالب مهارت آموزی آموزش دهیم که بسیاری از مشکلات به این طریق کاهش پیدا خواهد کرد.

غیور همچنین اعلام کرد: بعضی از مراکز فنی حرفه ای موجود در مراکز دهستان های اردستان فعال نیستند که باید در این زمینه کمک شود تا جمعیت روستا مهاجرت نکنند و بتوانیم آن ها را در روستا نگهداریم.

انتهای پیام/

نظر شما