شناسهٔ خبر: 21355216 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخواست معاون فرماندار چاراویماق از بانک ها برای استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عیسی صادقی روز یکشنبه در جلسه کارگروه استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده این شهرستان افزود: در اثر سرمازدگی، عدم بارندگی به موقع، جاری شدن سیل و بارش سنگین تگرگ در سال جاری حدود 30 میلیارد ریال به کشاورزان این شهرستان خسارت وارد شده است.
وی با اعلام اینکه خسارت وارده باید به تایید کارگروهی متشکل از نمایندگان فرمانداری، جهاد کشاورزی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بانک عامل یا صندوق های حمایتی برسد، افزود: بانک های عامل موظفند نسبت به استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده اقدام و آمار و هزینه استمهال تسهیلات را به فرمانداری اعلام کنند.
وی گفت: در دستورالعمل ابلاغی بانک ها تنها تسهیلات سررسید شده مربوط به سال گذشته قابل تمدید است در صورتی که با توجه به شرایط خاص خشکسالی باید تسهیلات سال جاری هم مشمول این تمدید قرار گیرد.
به گزارش ایرنا در این جلسه مقرر شد تا بانک های عامل در این خصوص همکاری لازم را تا حصول نتیجه با کشاورزان این شهرستان انجام دهند.
حوادث غیرمترقبه و طبیعی شامل خشکسالی، سیل، برف، تگرگ، سرمازدگی، آتش سوزی غیرعمد، زلزله، آفت ها و بیماری های همه گیر گیاهی و دامی و نظایر آن است که درآمد مورد انتظار کشاورزان را با کاهش مواجه می کند.
شهرستان چاراویماق با حدود 35 هزار نفر جمعیت در فاصله 180 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد؛ حدود 27 هزار نفر معادل 83 درصد از جمعیت این شهرستان در مناطق روستایی سکونت دارند.
خبرنگار: علیرضا فولادی/دبیر: محمد عزیزی راد
3072/518

انتهای پیام /*

نظر شما