شناسهٔ خبر: 21355168 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ربیعی: ظرفیت ایجاد یک میلیون شغل در حوزه پوشاک وجود دارد

ربیعی گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که در هر استان با کمک استانداری‌ها از شنبه تا جمعه‌ بازارها را برای کارهای خانگی سامان دهیم که افراد بتوانند محصولاتشان را عرضه کنند.

صاحب‌خبر -

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در ایران در بخش پوشاک 500 هزار شغل، در ترکیه 2 میلیون شغل وجود دارد و در بنگلادش نیز 20 میلیون نفر مشغول کار هستند، گفت: ما در پوشاک خصوصا پوشاک غیر رسمی ظرفیت ایجاد یک میلیون شغل دیگر را نیز داریم و امیدواریم با سرمایه‌گذاری در سه سال آینده به نتیجه برسیم.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در جمع خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه زنان سرپرست خانوار یا حامیان زنان سرپرست خانوار حضور دارند که این افراد یا در خانه یا در کارگاه‌های کوچک محصولاتی را تولید می‌کنند که به واسطه پشتیبانی بزرگ، بازار فروش آنها نیز پیدا شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: امروز در این نمایشگاه می‌بینیم که بعضی از این محصولات ارزش صادراتی دارند و قیمت‌های آنها نیز مناسب است همچنین برخی از محصولات نیز با برندهای خارجی قابل رقابتند.

ربیعی همچنین به صنعت زیورآلات اشاره کرد و گفت: 85 درصد زیورآلات ما از کشورهای چین، تایلند و آسیای جنوب شرقی وارد می‌شود. در صورتی که سنگ‌های بسیار خوبی در ایران وجود دارد و افراد ماهری نیز در این عرصه هستند اما مشکل ما در زیورآلات طراحی آن است.

وی ادامه داد: ما طراحان خوبی در بخش زیورآلات نداریم اما بازار مناسبی داریم. بر همین اساس کارشناسان بین‌المللی طراحی زیورآلات را دعوت کردیم و مربیانی را نیز تربیت کرده‌ایم.

ربیعی در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: این مربیان به سطح استان‌ها می‌روند و فکر می‌کنم در حوزه‌هایی مانند زیورآلات می‌توانیم با تولیدات خودمان حداقل در یک سال و نیم 200 هزار شغل به وجود آوریم.

نظر شما