شناسهٔ خبر: 21354966 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نماینده آمریکا ضمانت کرد؛

مشکلات مابین اربیل و بغداد در شورای امنیت حل و فصل خواهد شد

منابع آگاه نزدیک به جنبش تغییر اعلام کردند که در دیدار با نماینده ویژه آمریکا، وی تاکید کرده که درصورت عقب افتادن همه پرسی مشکلات مابین اربیل و بغداد درشواری امنیت حل و فصل خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین المل خبرگزاری دانشجو،به نقل از شارپرس، امروز عصر هیأتی آمریکایی به سرپرستی برت «مک گورک» با «عمر سید علی»، دبیرکل جنبش تغییر در سلیمانیه دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، برت مکگورگ در این دیدار تاکید کرده است که آمریکا مخالف برگزاری رفراندوم اقلیم کردستان عراق است و پارلمان کردستان عراق باید این موضوع را به تاخیر بیاندازد.

«هوشیار عمر علی»، یکی از اعضای بلندپایه جنبش گوران در این باره گفت: مک گورک در این دیدار اعلام کرد که از جانب دولت آمریکا آمده‌ام تا به همه مسئولان کرد اعلام کنم که واشنگتن صد درصد با برگزاری رفراندوم مخالف است.

وی همچنین اشاره کرد: مک گورک افزوده است که وی با مسئولان بغداد هم دیدار کرده است و آن‌ها آماده اند تا مشکلات مابین دو طرف در چهارچوبی کاملا جدید حل و فصل شود. برای اطمینان از این مسئله نیز این موضوع به شورای امنیت منتقل خواهد شد و هفته آینده در نیویورک روی آن صحبت خواهد شد.

هوشیار عمر علی همچنین افزود: مک گورک تاکید کرده است که قرار است تا آمریکا با همکاری فرانسه و انگلیس در بغداد تیمی مشترک تشکیل شود و همه مشکلات مابین اربیل و بغداد از این طریق حل و فصل شود، این سه کشور این موضوع را ضمانت خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: مک گورک از جنبش گوران خواسته است تا عقب انداختن همه پرسی از طریق پارلمان انجام بگیرد.

شایان ذکر است که رهبران سیاسی کردستان عراق تصمیم گرفته اند تا روز ۲۵ سپتامبر همه پرسی استقلال از عراق را برگزار کنند و فشار‌ها برای عقب انداختن این پروسه در جریان است.

نظر شما