شناسهٔ خبر: 21354869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رتبه سوم ایران در تولید گردو در جهان

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت : ایران رتبه سوم را در تولید گردوی جهان داراست.

صاحب‌خبر -

رتبه سوم ایران در تولید گردو در جهانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ طهماسبی،معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در جشنوارملی گردو به میزبانی تویسرکان با بیان اینکه ایران با این رتبه، سهم چندانی در گردش مالی ۴ ونیم میلیارد دلاری گردو ندارد افزود : باید تلاش کرد ایران به جایگاه واقعی خود در این زمینه دست یابد.

وی تصریح کرد: ایجاد باغ های جدید ،کشت نهال های اصلاح شده  و  ایجاد مرکز تحقیقات مدرن گردو برای تداوم کار، از مهم ترین اقداماتی است که باید برای  رونق تولید گردو انجام داد .

نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی هم گفت : این شهرستان یکی از مناطق اصلی تولید گردوی کشور محسوب می شود که باید با معرفی آن در جهان، از هدر رفت پتانسیل ها و ظرفیت هایش جلوگیری کرد.

 مفتح با بیان اینکه این جشنواره با هدف معرفی گردوی شهرستان تویسرکان به لحاظ کمی و کیفی در کشور برگزار می‌شود افزود :جشنواره گردو حمایت از تولید محصول گردو را بیش از پیش می طلبد.

شهرستان تویسرکان با ۵ هزار و ۵۰۰ هکتارباغ گردو و تولید سالانه پانزده هزار تن تولید گردوی خشک قطب تولید گردوی کشور است .

این شهرستان همچنین با بیش از چهار هزار و۷۰۰ کارگاه منبت و بیش از ۸ هزار منبت کار ، بیشترین تعداد کارگاه و بیشترین هنرمند منبت کار را در کشور از آن خود کرده است .

انتهای پیام/ ش

رتبه سوم ایران در تولید گردو در جهان

نظر شما