شناسهٔ خبر: 21354828 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقایسه آیفون ایکس، آیفون 8 و 8 پلاس + تصاویر

اپل شب گذشته از سه محصول پرطرفدار خود یعنی آیفون ایکس، آیفون 8 و 8 پلاس رونمایی کرد. در این مراسم مدل ایکس با قابلیت‌های ویژه‌ به‌عنوان برترین محصول این شرکت معرفی شد.

صاحب‌خبر -

7 ویژگی برتر آیفون X نسبت به آیفون 8به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت اپل به عنوان یکی از مشهورترین برندهای جهان در آمریکا در تولید محصولات هوشمندی از جمله تلفن همراه، ساعت های مچی و تبلت و ...می باشد . محصولات این شرکت همچنان در جایگاه برتر جهان قرار دارند. در سال جاری شرکت اپل اقدام به رونمایی از سه محصول منحصربه‌فرد خود کرده است. آیفون 8، 8 پلاس و به تازگی آیفون ایکس از جمله محصولاتی است که این شرکت امسال از آنها رونمایی کرده است.

شب گذشته یکی از محصولاتی که در مراسم سالیانه اپل رونمایی شد آیفون ایکس، آخرین مدل گوشی هوشمند تولید شده توسط این شرکت بود. به جرات می توان گفت این محصول سایه سنگینی بر دو مدل قبلی یعنی آیفون 8 و 8 پلاس انداخته است. در مراسم رونمایی این محصول نماینده اپل، از 7 ویژگی برتر آن نسبت به آیفون 8 و 8 پلاس گفت.

اولین وجه تمایز مدل ایکس با دو مدل قبلی صفحه نمایش آن است. در معرفی آنها گفته شد که هر سه، صفحه نمایش HDR10 را پشتیبانی می‌کنند اما در واقع تنها آیفون ایکس است که دارای این قابلیت به معنای واقعی است و صفحه نمایش دو مدل قبلی به صورت LCD است.
یکی از نکات مهم در انتخاب یک گوشی،کیفیت باتری آن است. طول عمر باتری آیفون ایکس و 8 پلاس در قیاس با آیفون 8 به مراتب بیشتر است. با آیفون ایکس و 8 پلاس قابلیت مکالمه به مدت 21 ساعت وجود دارد  این درحالی است که آیفون 8 تنها می تواند تا 14 ساعت مکالمه‌های تلفنی را پشتیبانی کند. معمولا یکی از ترفندهای پرکاربرد در صرفه جویی شارژ باتری استفاده از والپیپرهای تیره و یا روشن کردن حالت شب است اما آیفون ایکس این قابلیت را برای مشتریان ایجاد می کند که تنها با خاموش کردن دوربین جلو بتوانند تا حد بالایی مصرف باتری را کاهش دهند. یکی از نکات بسیار مهم در خصوص عمر باتری آیفون‌ها ساعات مصرف اینترنت است. دوام شارژ باتری آیفون ایکس و 8 پلاس در صورت استفاده از اینترنت پر سرعت حدود 12 ساعت بوده که در قیاس با آیفون 8 یک ساعت کمتر است.

آیفون 8

مقایسه آیفون ایکس، آیفون 8 و 8 پلاس

 آیفون ایکس و 8 پلاس قابلیت تثبیت عکس بدون لرزش با هر دو دوربین جلو و عقب هستند ولی مدل 8 این قابلیت را ندارد. هر سه مدل آیفون دارای دوربین عقب 12 مگا پیکسلی و دوربین جلوی 7 مگاپیکسلی هستند که علاوه بر این دو دوربین آیفون ایکس و 8 پلاس یک دوربین عقب دوم هم دارند که آیفون 8 ندارد. حداکثر  زمان تعیین شده برای پخش فایل‌های صوتی در آیفون 8 پلاس و ایکس 60 ساعت است که در مدل 8 این زمان تا سقف 40 ساعت تعریف شده است.

اما وجه تمایز بسیار خاص آیفون ایکس نسبت به دو مدل قبلی قابلیت تشخیص چهره است. شاید به نظر این مورد، تکراری باشد اما آنچه که در این خصوص آیفون ایکس را از بقیه جدا می‌کند حسگر  بسیار قوی این مدل است. آیفون ایکس با استفاده از این حسگر می‌تواند حتی کوچکترین تغییرات را در چهره فرد موردنظر تشخیص دهد و اگر با خلاف آنچه که برایش تعریف شده، مواجه شود قفل صفحه نمایش آن باز نخواهد شد و چنانچه شما زمان زیادی را برای چک کردن پیام‌ها و یا مشاهده اعلان‌های دریافتی‌تان صرف کنید،  صفحه نمایش به طور خودکار قفل می‌شود اما می توانید همچنان به کار خود ادامه دهید.

آیفون 8 در کنار آیفون 8 پلاس

مقایسه آیفون ایکس، آیفون 8 و 8 پلاس

 پیش از این تنها گوشی هوشمندی که قابلیت ثبت عکس پرتره را داشت، آیفون 8 پلاس بود که این تنها با دوربین عقب آن امکان پذیر بود و حالا آیفون ایکس در سطحی بالاتر قادر است عکس پرتره را حتی با دوربین جلو نیز ثبت کند.
ویژگی آخر و بسیار جذاب آیفون ایکس در قیاس با دو مدل دیگر، ساخت " انیموجی " است. انیموجی اصطلاحی است که به قابلیت ساخت ایموجی بر مبنای حالت چهره فرد، توسط این شرکت اطلاق شده است، به این معنا که شما می توانید ایموجی مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن تنها با تغییر حالت چهره خود بسازید و ارسال کنید. این کار از طریق  برنامه سه بعدی که در طراحی این مدل تعبیه شده، صورت می‌گیرد.

آیفون ایکس

 مقایسه آیفون ایکس، آیفون 8 و 8 پلاس

انتهای پیام/

7 ویژگی برتر آیفون X 

نظر شما