شناسهٔ خبر: 21354703 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با معرفی نفرات برتر پایان یافت

سنندج - ایرنا - آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان روز چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و معرفی نفرات برتر پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این جشنواره که از روز شنبه هفته جاری با حضور 41 گروه نمایشی از استان های مختلف کشور و چند گروه نمایشی خارجی در پارک ها و معابر و میادین شهر مریوان کار خود را آغاز کرده بود، با اجرای 121 نمایش عمومی شامگاه سه شنبه بکار خود پایان داد و امروز نیز آیین اختتامیه این جشنواره با معرفی نفرات و نمایش های برتر بخش های مختلف پایان یافت.
آرای هیات داوران دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به ترتیب بخش های مختلف به این شرح است:
** هیات داوران جایزه بخش آیینی سنتی را به نمایش های زیر اهدا کرد:
الف - بخش موسیقی
هیات داوران جوایز خود شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال را به سازنده موسیقی نمایش گیلدخت از لاهیجان اهدا کرد.
ب - طراحی فضا
هیات داوران جوایز این بخش خود شامل لوح تقدیر و مبلغ 12 میلیون ریال را به طراحان فضای نمایش گیلدخت به آقایان مجتبی خلیلی و امیر امینی تقدیم کرد.
ج - طراحی فضای برگزیده
هیات داوران جوایز این بخش خود شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 15 میلیون ریال را به طراح فضای نمایش آیینه زندگی آقای حسین احمدی از مریوان اهدا کرد.
** آرای هیات داوران در بخش آزاد نیز به این شرح اهدا شد:
الف - بروشور و پوستر
هیات داوران جوایز این بخش خود شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال را به سعید صبحانی طراح نمایش تندیسی برای شهر از مریوان اهدا کرد.
ب - طراحی لباس
هیات داوران جوایز این بخش خود شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال را به طراح لباس نمایش تولیدی لیلی و مجنون از بروجرد تقدیم کرد.
ج - بخش موسیقی
1- تقدیر: هیات داوران جوایز این بخش خود شامل لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال را به آهنگساز نمایش گوش های پر حرف از تهران تقدیم کرد.
2- اثر برگزیده: هیات داوران جوایز این بخش خود شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 15 میلیون ریال را به گروه نمایش تولیدی لیلی و مجنون از بروجرد اهدا کرد.
در ادامه لوح سپاس و جایزه برگزیده از سوی شورا و شهرداری مریوان نیز به بهمن صاق حسنی به عنوان شهروند افتخاری مریوان اهدا شد.
لوح سپاسی نیز از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی به فرماندار شهرستان مریوان اهدا شد.
** بخش طراحی فضا
هیات داوران جوایز خود در این بخش شامل لوح سپاس و مبلغ 10 میلیون ریال را به طراحی فضای نمایش تولیدی لیلی و مجنون از بروجرد اهدا کرد.
هیات داوران جوایز خود شامل تندیس جشنواره، لوح سپاس و مبلغ 15 میلیون ریال را به طراح برگزیده نمایش آخرین مرزهای اشتغال از مریوان تقدیم کرد.
** بخش بازیگر نمونه زن
هیات داوران در این بخش جوایز خود شامل لوح سپاس و مبلع 5 میلیون ریال بطور جداگانه از بازیگران زیر تقدیر به عمل آورد.
1- بیتا شهبازیان از قروه بازیگر نمایش دختر کبریتی
2- هیلن محمدی بازیگر نمایش تندیسی برای شهر از مریوان
3- پریسا قلی پور از سنندج بازیگر نمایش داد درد دارد
در این بخش همچنین جایزه هیات داوران شامل لوح تقدیر و 10 میلیون ریال به فرخنده دریایی رتبه سوم بازیگر زن بخاطر بازی در نمایش پهلون ناپهلوان از خمینی شهر تقدیم شد.
هیات داوران جایزه دوم بازیگری زن شامل لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال را به مهتاب زند بازیگر نمایش تولیدی لیلی و مجنون از بروجرد اهدا کرد.
جایزه رتبه اول بازیگری زن شامل لوح تقدیر، دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال به الهه پور جمشید بازیگر نمایش مؤسسه کاریابی از تهران اهدا شد.
** بخش بازیگر مرد نمونه
هیات داوران در این بخش جوایز خود شامل لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال را به طور جداگانه به افراد زیر اعطا کرد:
1- آرتین امجدی بازیگر نمایش دیوار از سنندج
2- سامان شکیبا بازیگر نمایش تولیدی لیلی و مجنون از بروجرد
3- میلاد صادقی زاده بازیگر نمایش تولیدی لیلی و مجنون از بروجرد
4- مهدی جودکی بازیگر نمایش تولیدی لیلی و مجنون از بروجرد
5- خبات فتحی بازیگر نمایش آخرین مرزهای اشتغال از مریوان
هیات داوران در این بخش جوایز خود شامل لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال را به مختار محمدی بازیگر نمایش تندیسی برای شهر از مریوان به عنوان رتبه سوم بازیگری مرد تقدیم کرد، همچنین جایزه هیات داوران در رتبه دوم بازیگری مرد شامل لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال به مصطفی کولیوندی بازیگر نمایش درد دل روی خط حامل از ایلام و جایزه رتبه نخست بازیگری مرد نیز شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال به حسین ایزدی بازیگر نمایش تولیدی لیلی و مجنون از بروجرد اهدا شد.
** بخش طرح و ایده
رتبه سوم - هیات داوران جوایز خود شامل لوح سپاس و مبلغ 10 میلیون ریال را به سوران حسینی از مریوان نویسنده طراح و ایده نمایش آخرین مرزهای استغال اهدا کرد.
رتبه دوم - هیات داوران جوایز خود شامل لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال را به مختار محمدی نویسنده طرح و ایده نمایش تندیسی برای شهر اهدا کرد.
رتبه اول - هیات داوران جوایز خود در این بخش شامل لوح سپاس، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال را به نویسنده، طرح و ایده پژمان شاهوردی از بروجرد با نمایش تولیدی لیلی و مجنون تقدیم کرد.
** بخش کارگردانی
رتبه سوم - هیات داوران جوایز خود شامل لوح سپاس و مبلغ 15 میلیون ریال را به سعید خیرالهی کارگردان نمایش ویروس از ایلام اهدا کرد.
رتبه دوم - هیات داوران جوایز خود شامل لوح تقدیر و مبلغ 20 میلیون ریال را به سوران حسینی کارگردان نمایش آخرین مرزهای اشتغال از مریوان اهدا کرد.
رتبه اول - هیات داوران جوایز خود شامل لوح سپاس، دیپلم افتخار و مبلغ 25 میلیون ریال را به پژمان شاهوردی کارگردان نمایش تولیدی لیلی و مجنون از بروجرد تقدیم کرد.
** بخش تحقیق و پژوهش
هیات داوران در این بخش جوایز خود را در دو بخش تقدیر و برگزیده به افراد زیر اهدا کرد:
در بخش تقدیر هیات داوران جوایز خود شامل لوح سپاس و مبلغ 12 میلیون ریال را به نگار نادری نویسنده و کارگردان نمایش گیلدخت از لاهیجان تقدیم کرد.
در بخش برگزیده نیز هیات داوران جوایز خود شامل لوح سپاس و مبلغ 15 میلیون ریال را به فاروق حسن پور نویسنده نمایش آیینه زندگی از مریوان اهدا کرد.
در بخش آیینی سنتی دو نمایش آیینه زندگی به کارگردانی فاروق حسن پور از مریوان و گیلدخت به کارگردانی آرزو علی پور از لاهیجان به سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.
در بخش آزاد نیز هیات داوران به اتفاق آرا و بدون در نظر گرفتن اولویت 9 نمایش را برای ورود به بخش سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزیدند:
1- تولیدی لیلی و مجنون به کارگردانی پژمان شاهوردی از لاهیجان
2- نمایش آخرین مرزهای اشتغال به کارگردانی سورانی حسینی از مریوان
3- نمایش ویروس به کارگردانی سعید خیرالهی از ایلام
4- نمایش تندیسیس برای شهر به کارگردانی مختار محمدی از مریوان
5- نمایش مؤسسه کاریابی به کارگردانی آرزو پورجمشید از تهران
6- نمایش بوکس به کارگردانی محمود فلاحی از مشهد
7- نمایش درد دل روی خط حامل به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام
8- نمایش فرار از زندان به کارگردانی فرامرز قلیچ خانی از کرج
9- نمایش داد درد دارد به کارگردانی عبید رستمی از سنندج
نمایش های راه یافته به جشنواره سراسری آیینی تیرنگ در سال 1397 نیز به ترتیب شامل:
1- نمایش بمانی زایی به کارگردانی صادق حسن پور از رشت
2- نمایش گیلدخت به کراگردانی آرزو علی پور از رشت
3- نمایش نوروز بل به کارگردانی محمد علی صادق حسنی از لاهیجان
4- نمایش آیینه زندگی به کارگردانی فاروق حسن پور از مریوان
به گزارش ایرنا، دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از روز شنبه 18 شهریور آغاز شد و در مدت چهار روز 41 گروه نمایشی از استان های مختلف و برخی کشورهای خارجی 121 بار در پنج بخش در خیابان ها، میادین، پارک ها، نزدیکی دریاچه زریوار و روستاهای اطراف مریوان اجرای عمومی داشتند.
آیین اختتامیه این جشنواره با معرفی گروه های برتر در سالن نشاط آموزش و پرورش مریوان بکار خود پایان داد.
شهرستان مریوان در 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار دارد.
خبرنگار: امید بهمنی ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
6108/1772

انتهای پیام /*

نظر شما