شناسهٔ خبر: 21354691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار اعلام کرد

احداث پارکینگ طبقاتی در اماکن گردشگری چهارمحال و بختیاری ضروری است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در یکصد و نوزدهمین ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سایر مدیران مربوطه نسبت به برنامه ریزی برای احداث پارکینگ طبقاتی در اماکن گردشگری استان اقدامات لازم را انجام دهند.
وی افزود: باید از توان بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به ویژه در اماکن گردشگری بهره گیری کرد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: ارتقای زیرساخت های گردشگری و ارائه خدمات مطلوب تر به مسافران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری نقش مهمی در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی مناطق مختلف استان دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی باید قدرت ریسک و توان تصمیم گیری قوی تری داشته باشند.
وی اظهار کرد: مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تا یک هفته دیگر نتیجه پیگیری در خصوص مشخص شدن متولی اماکن گردشگری، تعیین تعرفه و نحوه هزینه کرد آن در پارکینگ کانون های گردشگری شهرستان های 9 گانه استان را بررسی و اعلام کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای احداث پارکینگ طبقاتی در حاشیه پل زمانخان یک سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده است.
بهمن عسگری سوادجانی اظهار کرد: در دولت یازدهم ایجاد پارکینگ های جدید، ساماندهی وضع موجود و راه اندازی بازارچه های عرضه ضنایع دستی چهارمحال و بختیاری در کانون های گردشگری شهرستان های 9 گانه استان به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: تلاش برای جذب و فعال کردن بخش خصوصی در کانون های گردشگری شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از مهمترین سیاست های دولت تدبیر و امید با هدف ارتقای خدمات رسانی به مردم جزو برنامه های اولویت دار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به راه اندازی برخی کیوسک های عرضه مستقیم میوه در شهرکرد گفت: براساس ماده 55 قانون شهرداری ها، فعالیت کیوسک ها تنها با هدف عرضه مطبوعات امکانپذیر است.
سیامک سلیمانی دشتکی تاکید کرد: فعالیت صنفی و عرضه مستقیم محصولات در قالب کیوسک ممنوع است.
وی یادآور شد: برنامه ریزی به منظور حمایت از مشاغلی که پرداخت مالیات و عوارض دارند باید از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت معدن و تجارت مورد توجه قرار گیرد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: راه اندازی یک گروه بازرسی مشترک دائم در میدان میوه و تره بار شهرکرد و دو گروه موقت در دو نقطه گردشگری چهارمحال و بختیاری با هدف نظارت بر عرضه محصولات به زودی اجرایی می شود.
شهرداری شهرکرد به تازگی 12 کیوسک با عنوان عرضه مستقیم میوه در سطح شهرکرد راه اندازی کرده که با هدف ساماندهی دستفروشان میوه و تره بار صورت گرفته است.
براساس تصمیم اعضای ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری مقرر شد تا این کیوسک ها حداکثر پس از پایان قرارداد شهرداری شهرکرد با فعالان این حوزه جمع آوری شود.
هم اینک 360 دستفروش در شهرکرد مشغول فعالیت هستند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097

انتهای پیام /*

نظر شما