شناسهٔ خبر: 21354631 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون بنیاد ملی نخبگان:

نهاد نخبگانی باید تبدیل به نظام نخبگانی شود

صاحب‌خبر -

غلامعلی منتظر عصر چهارشنبه در اولین میز گفت و گوی دولت و نخبگان خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: بنیاد ملی نخبگان مجموعه ای برای ایجاد نظام نخبگانی است و باید فرآیندی در این بنیاد جاری شود تا نخبگان بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.
وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا نهادی برای مدیریت نخبگان وجود ندارد، اظهار کرد: آنچه وجود دارد سازمان نخبگانی نیست بلکه نظام نخبگانی است.
وی با تاکید بر تدوین سند و چارچوبی برای تعامل نخبگان با دولت، گفت: بنیاد ملی نخبگان می تواند سالانه حدود 2 هزار میلیارد تومان هزینه کند لذا با فقر اعتباری مواجه نیستیم بلکه مهم اندیشه است که باید وجود داشته باشد.
منتظر افزود: نخبگان، کلید رفع فقر تفکر در صنعت و بخش های اقتصادی و اجتماعی کشور هستند.
وی اظهار کرد: نخبگان باید برای برگزیدگان و بخش های مختلف کشور و رفع مشکلات موجود برنامه داشته باشند.
وی با تاکید بر تعامل اجتماعات نخبگان با دولت، گفت: قشر نخبه باید به قدرت خود باور داشته و برای حل مسائل چاره اندیشی کند.
وی ادامه داد: در صورتی که نخبگان برای شناسایی و رفع چالشهای موجود در بخش های مختلف جامعه گام بردارند، حمایتهای لازم از آنها انجام می شود.
رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بیکاری از مهمترین مشکلات نخبگان است.
سعید رضا احمدی زاده افزود: بودجه مصوب بنیاد ملی نخبگان 57 میلیارد تومان است که 42 میلیارد تومان آن در بخش تشویق نخبگان و 15 میلیارد تومان برای اداره بنیادهای ملی نخبگان در 31 استان کشور باید هزینه شود.
وی اظهار کرد: نخبگان نباید منتظر حمایت دستگاه های مختلف بنشینند بلکه خود باید با تفکر و ایده پردازی مشکلات جامعه را شناسایی و برای رفع آنها به مدیران اجرایی راه حل ارائه دهند تا از این طریق در بخش های مختلف جذب شوند.
بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی خرداد ماه 1393 راه اندازی شد.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

انتهای پیام /*

نظر شما