شناسهٔ خبر: 21354434 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

دیدار سعد الحریری با پوتین/ روابط دوجانبه و وضعیت سوریه محور گفت‌وگو

ایرنا

صاحب‌خبر -
«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در ادامه دیدارهای خود در روسیه روز چهارشنبه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد. توسعه همکاری های اقتصادی و نظامی وضعیت سوریه محور رایزنی های دو طرف بود.

به گزارش ایرنا؛ دو طرف در این دیدار که در بندر سوچی روسیه برگزار شد، به بررسی مناسبات دوجانبه بویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری و کمک تسلیحاتی به ارتش لبنان گفت و گو کردند.

در این دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه و «ماکسیم اوریشکین» وزیر اقتصاد روسیه نیز حضور داشتند.

پیش از مذاکره دوجانبه، پوتین ضمن خوش آمدگویی به سعد الحریری برای سفرش به روسیه گفت: دیروز مذاکرات خوبی با «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه داشتید و من مطئنم که توافق های که دیروز حاصل شد تاثیر مثبتی بر توسعه روابط دوکشور خواهد داشت.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه حجم روابط تجاری بین لبنان و روسیه هنوز اندک است افزود: حرکت مثبت و روبه جلو است و من می خواهم میزان روابط تجاری پنجاه درصد رشد کند و این همان رویکرد مثبتی است که باید بر اساس آن کار کنیم.

پوتین دیدار با الحریری را فرصت مغتنمی برای بحث درباره مسائل لبنان، کشورهای همسایه و منطقه دانست و تاکید کرد: برای من مهم است که مواضع همه رهبران کشورهای منطقه را بدانم.

در ادامه نخست وزیر لبنان نیز ضمن تشکر و اظهار خوشبختی از دیدار دوباره پوتین، موضوعات اقتصادی و مشکلات لبنان و وضعیت منطقه را محور گفت و گوهایش با رئیس جمهوری لبنان عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که روابط اقتصادی و همکاری های نظامی بین دو کشور توسعه یابد.

نظر شما