شناسهٔ خبر: 21354202 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

وزیر ارتباطات: تحریم موشکی را به رسمیت نمی شناسیم/ ماهواره دیگری در نوبت پرتاب است

ایسنا

صاحب‌خبر -
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تلاش برای توسعه دانش فضایی کشور در راستای ارتباطات بین‌الملل، اظهار کرد: در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، فعالیت‌ موشکی ایران را تحریم کردند، اما جمهوری اسلامی بنایی بر به رسمیت شناختن این تحریم ندارد و فعالیت‌های موشکی را حق خود می‌داند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه دیدار با دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) با اشاره به تاثیرات برجام بر فعالیت‌های فضایی کشور گفت: در توافقنامه برجام، در حوزه فضایی ایران اشاره‌ای نشده و در قطعنامه‌ ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل هم محدودیتی در حوزه ماهواره‌ای برای ایران دیده نشده است.

وی ادامه داد: در این قطعنامه فعالیت‌ موشکی ایران را تحریم کردند، اما جمهوری اسلامی بنایی بر به رسمیت شناختن این تحریم ندارد و فعالیت‌های موشکی را حق خود می‌داند. پرتابهای متعددی هم پس از توافق بوده و اینطور نیست که ما به واسطه فشار آنها فعالیت‌های موشکی خود را متوقف کنیم. پرتاب اخیری که انجام شد هم حاکی از همین موضوع است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بنا داریم ماهواره‌های خود را با استفاده از پرتابگرهای خود مورد استفاده قرار دهیم، افزود: نیاز به هماهنگی کامل با پرتاب‌کننده وجود دارد. حدودا سه ماه است که ماهواره ما به سایت پرتال موشکی منتقل شده و در انتظار پرتاب است. آخرین ماهواره‌ای که پرتاب شد، ساخت وزارت دفاع بود. ماهواره دوستی از مجموعه دانشگاه شریف نیز در نوبت پرتاب قرار دارد و ما در حال پیگیری هستیم که مقدمات پرتاب آن فراهم شود.

نظر شما