شناسهٔ خبر: 21354142 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

مرکل: اشتباه کردم در نوجوانی سیگار کشیدم

صدراعظم آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ان دی آر» این کشور از اشتباه دوران نوجوانی خود سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که معمولا از زندگی شخصی خود سخن نمی گوید، در مصاحبه ای اعلام کرد در ایام نوجوانی اش، کار زشتی را به دور از چشم والدینش انجام داده است.

مرکل که فرزند یک کشیش بوده است، در مصاحبه با شبکه «ان دی آر» آلمان و در پاسخ به این پرسش که چه اشتباهی را در ایام جوانی مرتکب شدید، گفت: من زمانی که کوچک بودم، سیگار کشیدم و به پدر و مادرم نگفتم. از این رو می توانم بگویم این یک اشتباه کوچک بود. وی این اظهارات را پس از آن بیان کرد که مارتین شولتز، رقیب اصلی وی برای تصدی پست صدراعظمی در انتخابات فدرال 2017 آلمان، اعلام کرد یک پاکت پودر ماشین لباسشویی را در شبی پر ماجرا در داخل یک استخر عمومی ریخته بود.

انتظار می رود مرکل 63 ساله برای چهارمین بار در انتخابات 24 سپتامبر سال جاری میلادی، به پیروزی برسد. حزب آنگلا مرکل در نظرسنجی ها بیش از 10 درصد از حزب سوسیال دموکرات، شریک کوچکتر این حزب در ائتلاف حاکم جلوتر است. پس از 12 سال در قدرت بودن، مرکل تلاش دارد خود را بیشتر از یک مادر صرف آلمانی جلوه دهد و از این رو می کوشد کمپینی را در شبکه های اجتماعی ترتیب دهد تا بتواند نظر رأی دهندگان جوانتر را به خود جلب کند.

نظر شما