شناسهٔ خبر: 21354055 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری جلسه مشترک با بنیاد مستضعفان برای حل مشکل آسیب دیدگان پلاسکو تا دو هفته آینده

شهردار تهران از برگزاری جلسه مشترک با رئیس بنیاد مستضعفان برای حل مشکلات آسیب دیدگان پلاسکو و تعیین خطوط اصلی همکاری تا دوهفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی نجفی در حاشیه مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع کار و کارآفرینی از مهم ترین مسائل امروز کشور است، گفت: با مسئولیتی که در شهرداری تهران داریم باید کاری کنیم زیرساخت ها و فضای مشوق کارآفرینی در شهر تهران توسعه پیدا کند و افراد به این امر تشویق شوند.
وی با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار عنوان کرد: علاوه بر همه مسئولیت هایی که بر دوش یک زن در جامعه است، زنان سرپرست خانوار یک مسئولیت مضاعف بر دوش دارند. به این معنا که مسئولیت اداره یک خانواده با تعداد اعضای متفاوت بر دوش آنان سنگینی می کند. بنابراین شهرداری تهران از سال های پیش در نظر داشته تا جائیکه امکان دارد کمک موثرتری به این گروه از جمعیت شهر تهران کند.
شهردار تهران ادامه داد: یکی از مهم ترین کمک ها ایجاد اشتغال است. کاری که در شهرداری تهران انجام می شود آموزش دادن و کمک کردن به این زنان است تا بتوانند در بازار اشتغال به طور مستقل عمل کنند.
نجفی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: پیوند بین شرکت های تولیدی مختلف در بخش های مرتبط با زنان سرپرست خانوار از دیگر اقدامات مدیریت شهری است. به نحوی که در برخی موارد خود این خانم ها گروه هایی تشکیل داده و شرکت هایی برای تولید کالاهای مختلف به ویژه پوشاک ایجاد کرده اند.
وی با بیان اینکه طی سال های گذشته بخشی از زنان سرپرست خانوار به منظور اشتغال به  برندهای معروف معرفی شده اند عنوان کرد: در حال حاضر بیش از سه هزار نفر از این بانوان در مجموعه های تولیدی فعال هستند و انصافا کالاهای تولیدی شان بسیار با کیفیت است.
شهردار تهران با اشاره به بازدید خود از تعدادی از غرفه های نمایشگاه زنان و تولید ملی بیان کرد: روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در افرادی که با آنان صحبت کردم بسیار قابل توجه بود و ما اگر بتوانیم مسائل مربوط به اشتغال زنان سرپرست خانوار را حل کنیم، به میزان زیادی جلوی آسیب های اجتماعی را گرفته ایم. چه آسیب هایی که خود این زنان را تهدید می کند و چه آسیب هایی که تهدیدی برای فرزندانشان به حساب می آید.
شهردار تهران از شهروندان در خواست کرد تا ضمن بازدید از یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، محصولات با کیفیت این نمایشگاه را خریداری کنند.
نجفی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در جلسه دیروز وی با وزیر تعاون چه گذشته است نیز گفت: بخش عمده ای از مسئولیت های شهرداری با وزارت تعاون ارتباط دارد. بر این اساس در جلسه دیروز در خصوص اشتغال تصمیم بر آن شد تا کارگروه مشترکی تشکیل شود و در آن برنامه های عملیاتی و گروهی برای نظارت بر اجرای برنامه ها شکل بگیرد.
وی با اشاره به دو مشکلی که شهرداری تهران پیش از این داشته است، تصریح کرد: در گذشته تعامل شهرداری با دستگاه های اجرایی به خصوص دولتی بسیار کم بود و آن هم افزایی مورد انتظار به وجود نیامد. در مواردی که تعامل بود نیز خیلی بر اجرا و نظارت اهتمامی وجود نداشت که امیدواریم این دو مشکل حل شود و با همکاری دستگاه های مختلف از جمله وزارت تعاون هم افزایی شکل بگیرد.
شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حل مشکل آسیب دیدگان پلاسکو خاطر نشان کرد: یکی از محورهای فعالیت ما در شهرداری هماهنگی و تعامل با دستگاه های مختلف است. در مورد پلاسکو  کسانی که از این حادثه لطمه دیدن نیز مهم ترین بخشی که باید با آن هماهنگی به عمل آید بنیاد مستضعفان است.
وی گفت: دو روز پیش با رئیس بنیاد صحبت کردم و قرار شد هفته آینده یا هفته بعد از آن، جلسه مشترکی برگزار کنیم و روی طرح ها و برنامه هایی که می تواند برای حل مشکل کسانی که در حادثه پلاسکو خسارت دیده اند همفکری کنیم. بر این اساس در عرض دو هفته آینده حداقل خطوط اصلی برنامه شهرداری و بنیاد مستضعفان را در خصوص آسیب دیدگان حادثه پلاسکو مشخص خواهیم کرد.
وی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص ایراد شورا نسبت به بکارگیری سه فرد بازنشسته به عنوان معاون نیز گفت: به موقع جواب این موضوع را می دهم.

نظر شما