شناسهٔ خبر: 21353928 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

به‌منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت می‌گیرد؛

ضرورت حمایت تعرفه‌ای کامل از تولید داخلی/ تهیه گزارش‌های کارشناسی دقیق و عمیق برای رفع مشکلات تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورتی که کالایی در کشور به حد کفایت تولید شود، باید حمایت تعرفه ای کامل زماندار و هدفدار از آن صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

 محمد شریعتمداری عصر چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: حمایت تعرفه ای کامل از فعالیت تولیدی داخلی موجب می شود تنوع محصول در رقابت کامل شکل بگیرد و بنابراین منافع مصرف کننده به طور جدی در نظر گرفته شود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ وی در پاسخ به پرسشی درباره واردات تایر خودرو با وجود تولید داخلی آن تصریح کرد: اگر در مورد واردات تایر به کشور تخلفی صورت گرفته باشد که در نتیجه آن تولیدکنندگان در فشار قرار بگیرند باید انجمن ها به کمیسیون ماده یک تقاضای افزایش تعرفه دهند تا در دستور کار قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از جلسات مهم اقتصادی کشور، رسیدگی به عملکرد و برنامه های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای سال منتهی به 1395 است که امروز با حضور اعضای مجمع عمومی و عادی سالیانه برگزار شد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین مباحث این جلسه استفاده از روش های نوین برای کنترل بازار و رصد وضعیت بازار کالا و خدمات توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بود که بر رصد نظام خرده فروشی کالا و برخی خدمات در کشور تاکید دارد.

وی اضافه کرد: استفاده از شبکه های مردمی و ایجاد مطالبه عمومی با تقویت کانون های حمایت از مصرف کنندگان در کشور امر دیگری بود که در این مجمع بر آن تاکید شد و باید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با سازماندهی دقیق تر در این زمینه از کمک های مردمی برای رسیدگی به مسائل مربوط به فعالیت اقتصادی بازار در زمینه های کالاهای اساسی و یارانه دار و مورد حمایت دولت استفاده کند.

وزیر صنعت تاکید کرد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان موظف است نقش حمایتی خود را به وسیله تهیه گزارش های کارشناسی دقیق و عمیق برای رفع مشکلات و موانع بر سر راه تولید در دستور کار امسال قرار دهد.

 مجمع عمومی سالیانه سازمان حمایت مصرف کنندگان تولیدکنندگان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

نظر شما