شناسهٔ خبر: 21353846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارتقای علوم پزشکی خراسان شمالی در همه حوزه ها

خبرگزاری صداوسیما

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با حضور قائم مقام وزیر بهداشت در بجنورد برگزار شد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان شمالی قائم مقام  ارتقای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در همه حوزه هاوزیر بهداشت گفت: ارتقای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از نظر آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان، چه در عملکردها و چه در زیربناها بی نظیر بوده است. 
ایرج حریر چی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بجنورد گفت: سال 94 این دانشگاه 720 هزار بار یعنی روزانه با 19 هزار و 600 بار مراجعه بیماران رو به رو بوده است. 
وی گفت: در حوزه سلامت باید عدالت به صورت افقی و عمودی باشد یعنی هر کسی به اندازه توان خود پرداخت و به اندازه نیاز خود، دریافت کند و مهم ترین اولویت، رسیدگی به فقرا و محرومان است. 
حریر چی، شش اولویت حوزه سلامت در چهار سال پیش رو را ادامه و ارتقا و نهادینه سازی طرح تحول سلامت، استقرار نظام ارجاع پزشکی خانواده، اجرای برنامه های تحولی آموزش و پژوهش در حوزه علوم پزشکی، تأمین منابع مالی پایدار، اصلاح ساختار نظام سلامت و رصد مدیریت و اصلاح مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت عنوان کرد. 
محمدتقی ایرانی معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: مردم در حوزه بهداشت و درمان مردم، تغییرات و پیشرفت ها را خود به خوبی لمس کرده اند؛ به طوری که در چهار سال گذشته، بیش از 650 تخت بیمارستانی، معادل چند دهه گذشته به تخت های دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه شد. 
در این مراسم، قول ساخت بیمارستان برای شهرستان راز وجرگلان و مرکز بخش غلامان داده شد. 
در پایان با قدردانی از خدمات ابراهیم گلمکانی، علی حق بین به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی منصوب شد.

نظر شما