شناسهٔ خبر: 21353545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرهنگ‌سازی، لازمه تحقق حقوق شهروندی

نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در تحقق حقوق شهروندی گفت: تا زمانی که فرهنگ‌سازی در زمینه حقوق شهروندی نشود و مردم نسبت به حقوق و تکالیف شهروندی آشنایی نداشته باشند، حقوق شهروندی تحقق پیدا نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» 22 شهریورماه در کارگروه حقوق شهروندی، اظهار کرد: رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی همواره درصدد اجرای مفاد قانون اساسی در جامعه است و دستور داده شده باید تمام دستگاه‌های اجرایی، بسترهای لازم را برای فرهنگ سازی و اجرای حقوق شهروندی فراهم کنند .

وی با تأکید بر نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در تحقق حقوق شهروندی گفت: تا زمانی که فرهنگ‌سازی در زمینه حقوق شهروندی نشود و مردم نسبت به حقوق و تکالیف شهروندی آشنایی نداشته باشند، حقوق شهروندی تحقق پیدا نمی‌کند.

سلیمانی‌دشتکی خاطرنشان کرد: همواره همه شهروندان از هر قشری مستحق بهره‌مندی از حقوق شهروندی هستند.

وی با اشاره به این‌که برخی افراد با حقوق شهروندی آشنا نیستند و نمی‌توانند از حقوق خود دفاع کند، تصریح کرد: این افراد باید به وکلای معتمد متوسل شوند.

استاندار در ادامه افزود: اعتبار اختصاص‌یافته برای اجرای پروژه انتقال آب بن - بروجن در سال 94 وو 95 به ترتیب 20 میلیارد و 60 میلیارد تومان بود که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته به این اعتبار 120 میلیارد تومان دیگر افزوده شد.

وی با اشاره به وقوع حوادث غیرمترقبه مانند حادثه پلاسکو و ... در کشور، تصریح کرد: به‌علت وقوع این حوادث جذب این اعتبارات با تأخیر مواجه می‌شد، اما برای رعایت مسأله حقوق شهروندی به طور مستمر پیگیر جذب آن بودیم.

سلیمانی‌دشتکی خاطرنشان کرد: همکاری همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به فراهم کردن بستر لازم در راستای تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی ضرورت دارد.

انتهای پیام

نظر شما