شناسهٔ خبر: 21353541 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: کمیته ملی المپیک | لینک خبر

غیبت اعضای کمیته بین المللی المپیک در جلسه رای گیری

9 عضو کمیته بین المللی المپیک از شرکت در جلسه رای دهی به میزبانان بازیهای المپیک و پارالمپیک 2024 و 2028 خودداری کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛امروز لیما پایتخت پرو میزبان نشست اعضای کمیته بین المللی المپیک بود تا به طور رسمی میزبانان دو دوره بازیهای المپیک و پارالمپیک را معرفی کند. پیش از این جلسه رسمی لس آنجلس با کناره گیری از رقابت برای میزبانی 2024 به نفع پاریس کناره گیری کرد تا فرانسه میزبان بازیهای المپیک و پارالمپیک 2024 باشد و میزبانی دوره بعد آن هم به لس آنجلس رسید.

9 غایب جلسه امروز از چهره های شناخته شده عضو کمیته بین المللی المپیک هستند. «نیتا آمبانی» از هند، «نات این دراپانا» از تایلند و «یانگ یانگ» از چین در این جلسه شرکت نکرده اند. دلایل غیبت این اعضا اعلام نشده است اما دراپانا عضو تایلندی ماه هاست که بیمار است و آمبانی هندی نیز سال گذشته به عضویت IOC در آمده است.

همچنین «شیخ احمد آل فهد آل صباح» از کویت، امیر قطر «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی»، «فرانکی فردریکس» از نامیبیا، پاتریک هیکی از ایرلند که به دلیل فروش غیر قانونی بلیت بازیهای المپیک ریو 2016 مدتی نیز در برزیل زندانی بود، «یلنا ایسینبایوا» روس و «کان هی لی» از کره جنوبی دیگر غایبان این جلسه هسند. بدین ترتیب 85 نفر از 94 عضو کمیته بین المللی المپیک در جلسه امروز حضور داشته و واجد شرایط لازم برای اخذ رای خواهند بود.

برچسب‌ها:

نظر شما