شناسهٔ خبر: 21353501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح ایستگاه شماره ۷ خط یک قطار شهری تبریز + گزارش

ایستگاه شماره ۷ خط یک قطار شهری تبریز امروز افتتاح شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، با افتتاح هفتمین ایستگاه خط یک مترو (ایستگاه دانشگاه) تعداد ایستگاه‌های فعال و قابل مسافرگیری قطار شهری تبریز به 10 ایستگاه افزایش یافت .
همچنین با تکمیل و راه‌اندازی کامل تجهیزات خط یک، به خصوص سیستم سیگینالینگ، کنترل کامل قطارها از مرکز فرمان امکان پذیر می‌شود که این امر باعث کاهش زمان سیر و انتظار مسافران شده و خدمات رسانی به همشهریان با تعداد قطار بیشتری انجام می‌شود.
تاکنون هزینه‌ای افزون بر 15 هزارو 185 میلیارد ریال برای خط یک مترو تزریق شده و مبلغ 6 هزار میلیارد ریال نیز برای تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده خط یک و رفع نواقص آن، پیش‌بینی شده است.
سرپرست شهرداری تبریز هنگام افتتاح ایستگاه شماره ۷ خط یک قطار شهری تبریز گفت : مهم‌ترین اولویت توسعه شهر است و شهرداری تبریز، در کنار طرح‌های مختلف عمرانی، پیگیری این طرح را به صورت راهبردی، در دست اجرا دارد.
محمدحسین اسحقی اضافه کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، پله‌های برقی ایستگاه‌ها تامین شده است و به زودی، برنامه نصب پله‌ها، با اولویت ایستگاه‌های پرتردد مرکز شهر، آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هم‌‌اکنون ۱۲ رام مترو معادل ۶۰ واگن، از ایستگاه نخست خط یک تا میدان ساعت، به تناوب فعال هستند و  با تقویت و تکمیل ایستگاه‌ها، شرایط بهره‌برداری از مترو، روز‌به‌روز با کیفیت بهتری پیش خواهد رفت.
 
 

نظر شما