شناسهٔ خبر: 21353356 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آذری جهرمی: در حوزه فضایی تحریم نیستیم

وزیر ارتباطات گفت: ماهواره ایرانی دوستی ساخته شده و آماده پرتاب است و سه ماه است که در سکوی انتظار برای پرتاب با موشک داخلی قرار دارد.

صاحب‌خبر -
 وزیر ارتباطات گفت: ماهواره ایرانی دوستی ساخته شده و آماده پرتاب است و سه ماه است که در سکوی انتظار برای پرتاب با موشک داخلی قرار دارد.
 
به گزارش مهر؛ محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه نشست سران سازمان همکاری های فضایی آفریقا و اقیانوسیه (اپسکو) که به میزبانی سازمان فضایی ایران در تهران در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران موضوع تحریم فضایی ایران و عدم پرتاب ماهواره های ایرانی را رد کرد و گفت: در توافق ۵+۱ در حوزه فضایی، هیچ اشاره ای نشده است و حتی در قطعنامه ۲۲۳۱ نیز محدودیتی برای حوزه ماهواره ای ایران دیده نمی شود.

وی اظهارداشت: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که ما آن را به رسمیت نمی شناسیم، فعالیت موشکی ایران را تحریم کرده اما ایران بنا ندارد که این موضوع را به رسمیت بشناسد بنابراین پس از این قطعنامه نیز، پرتاب های متعددی در این بخش انجام شده و ایران فعالیت موشکی را حق خود می داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما به واسطه این گونه فشارهای بین‌المللی، این فعالیت ها را متوقف نخواهیم کرد و پرتاب اخیر موشکی نیز حاکی از این موضوع است.

جهرمی با بیان اینکه موضوع پرتاب ماهواره های ایرانی با هدف استفاده از پرتاب گرهای داخلی در دستور کار قرار دارد و به همین دلیل است که نزدیک به سه ماه است که ماهواره دوستی دانشگاه شریف ساخته شده و در نوبت پرتاب قرار دارد. این ماهواره به سکوی پرتاب موشکی منتقل شده و در انتظار پرتاب با پرتابگر داخلی است و مقدمات کار در این زمینه فراهم شده است. پیش از این ماهواره ساخت وزارت دفاع پرتاب شده بود.

نظر شما