شناسهٔ خبر: 21352860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری جشنواره گردو در سلسله لرستان

خبرگزاری صداوسیما

جشنواره گردوی لرستان با حضور رؤسای سازمان جهاد کشاورزی 10 استان برتر تولید کننده گردوی کشور در سراب کهمان شهرستان سلسله برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز لرستان؛ معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت گردوی شهرستان سلسله برای کشور بسیار کم نظیر است و ایجاد برند برای گردوی لرستان گام مهمی در افزایش تولید و صادرات آن است.
کاظم خاوازی با اشاره به ظرفیتهای بخش کشاورزی لرستان به ویژه گردوی استان گفت: برگزاری جشنواره گردوی لرستان در شهرستان سلسله زمینه ای برای معرفی پتانسیلها و ارائه راهکارهایی برای به فعلیت رساندن، زمینه صادرات و ارزش افزوده در جهت رونق تولید کشور و ترغیب کارگزاران تولید برای حمایت بیشتر از بخش کشاورزی را فراهم می کند.
رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان هم گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 14 هزار تن گردو در استان لرستان برداشت شود.
عبدالرضا بازدار افزود: سطح زیر کشت محصول گردو در لرستان 11 هزار و 300 هکتار است که پیش‌بینی می‌شود بیش از 14 هزار تن برداشت شود.
وی به 4 هزار هکتار باغ مثمر درشهرستان  سلسله اشاره کرد و گفت: شهرستان سلسله  با  2 هزار و 300 هکتار باغ گردو و تولید سالانه بیش از 4 هزار تن گردو، رتبه نخست تولید گردو در استان لرستان را دارد.
بازدار، سلسله  را قطب تولید گردو در لرستان عنوان کرد و گفت: متوسط تولید گردو در شهرستان سلسله در هر هکتار 2 تن و 300 کیلوگرم و در لرستان 2 تن است که پیش بینی می شود امسال بیش از چهار هزار تن گردو در شهرستان سلسله برداشت شود.
وی با اشاره به تولید 30 درصد گردوی لرستان در سلسله گفت: استان لرستان در زمینه تولید گردو رتبه پنجم را در کشور دارد.
رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان به راه اندازی سامانه پیامکی بازار الکترونیک توسط اداره کل پست لرستان اشاره و افزود: سامانه پیامکی بازار الکترونیک نقش مهمی در شناساندن برند گردوی سرای کهمان شهرستان سلسله به اقصی نقاط کشور و بازاریابی آن دارد.


نظر شما