شناسهٔ خبر: 21351221 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

داستان تیم فوتبالی که در پارک خوابید/ وضعیت اسفناک بازیکنان!

تیم فوتبال «ساوالان یوردوم» مشگین شهر که جهت حضور در اولین بازی خود در لیگ دسته سه به اصفهان سفر کرده بود شب را در یکی از پارک‌های اصفهان سر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، ساوالان یوردوم اولین تیم فوتبال مشگین شهر است که توانسته در تاریخ فوتبال این شهرستان به لیگ دسته سه صعود کند. اما تداوم بی‌مهری به تیم‌های فوتبال که از تیم فوتبال شهرداری اردبیل به تیم فوتبال بانوان نمین سرامیک سرایت کرد، امروز نصیب تیم فوتبال ساوالان یوردوم شده است.

جوانان عضو این تیم که با امید کسب موفقیت راهی اصفهان شده‌اند، نه حامی مالی دارند و نه توجه و عنایت مسئولان را در کوله‌پشتی ورزشی خود.  

  فرماندار مشگین شهر در گفتگویی با اعلام بی‌اطلاعی از این اتفاق گفت: بخش دولتی نمی‌تواند حامی تیم فوتبال باشد.

میرعلی رحیمی زاد تصریح کرد: بخش دولتی با محدودیت مالی مواجه است و لازم است که بخش خصوصی اسپانسر تیم‌های ورزشی باشد.

وی افزود: پل معلق حامی این تیم است و می‌بایست در خصوص وضعیت تیم و خوابیدن در پارک پاسخگو باشد.

در عین حال رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل با تائید این اتفاق تصریح کرد: متأسفانه تیم ساوالان یوردوم شب اول بازی‌های خود را در یکی از پارک‌ها گذرانده است.

باشگاه‌های فوتبال اردبیل بنیه مالی ندارند

صمد نوتاش در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: باشگاه فوتبال نهادی مستقل است که تمامی امورات مالی و فنی یک تیم را عهده‌دار می‌شود اما باشگاه‌های فوتبال در اردبیل بنیه مالی مطلوبی ندارند و می‌بایست حمایت شوند.

وی افزود: تنها اقدامی که هیئت فوتبال می‌توانست برای حمایت از تیم ساوالان یوردوم مشگین شهر و میعاد پارس‌آباد داشته باشد، این بود که طی مذاکره با سازمان لیگ مبلغ اولیه حضور تیم دربازی‌های لیگ از تیم‌ها دریافت نشود.

رئیس هیئت فوتبال استان با اذعان به الزام تیم ساوالان یوردوم برای پرداخت‌ ۱۸ میلیون تومان اضافه کرد: با مذاکره مانع از پرداخت این تیم از شهرستان مشگین شهر شدیم.

نوتاش تأکید کرد: از سویی اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین شهر و هیئت فوتبال شهرستان نیز در حد مقدور از تیم حمایت کردند اما این میزان کافی نیست و تیم‌هایی از این دست از شهرستان‌های محروم نیازمند حمایت ویژه هستند.

وی موفقیت تیم ساوالان یوردوم و صعود به لیگ دسته سه را بی‌نظیر در تاریخ فوتبال مشگین شهر دانست و گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی از تیم‌های فوتبال حمایت کنند.

رئیس هیئت فوتبال استان در پاسخ به این سؤال که آیا مجموعه گردشگری پل معلق حامی این تیم است، اضافه کرد: پل معلق در مقطعی از تیم حمایت مالی داشته اما حامی مالی نیست و این تیم متأسفانه حامی مالی ندارد.

نوتاش متذکر شد: زمانی که تیمی برای اولین بار به لیگ می‌رود انتظار می‌رود زمینه حضور آبرومندانه آن ها فراهم شود.

وی افزود: ساوالان یوردوم در گروه ۱۳ تایی لیگ دسته سه، شش بازی خارج از خانه دارد که اولین بازی در اصفهان بود.

 

نظر شما