شناسهٔ خبر: 21349594 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد

عضویت ۶۰۰ هزار صنف در مرکز آلارم تهران / گشت‌های پلیس و کلانتری‌ها افزایش می‌یابد

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مرکز آلارم پلیس تهران بزرگ از مدت‌ها پیش آغاز به کار کرده است، افزود: تاکنون ۶۰۰ هزار صنف به عضویت این مرکز در آمده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی  خبرگزاری دانشجو ، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های امنیتی و پلیسی با جدیت در پایتخت دنبال می‌شود، افزود: از شب گذشته تاکنون عملیاتی با عنوان رعد در سطح تمام کلانتری‌های تهران به اجرا درآمد که با اجرای آن علاوه بر شناسایی و دستگیری سارقان، مالخران، خرده فروشان مواد مخدر، زورگیران و سارقان خرده پا ماموران موفق به کشف ۹۹ دستگاه خودور سرقتی، دستگیری ۲۹۷ سارق و مالخر و کشف ۱۲۴۰ قطعه انواع لوازم خودرو و ۲۸۴۰ قلم انواع کالاهای سرقتی شدند.

رحیمی با اشاره به اینکه در عملیات شب گذشته ماموران پلیس موفق به انهدام یک باند زورگیری سه نفره شدند، افزود: اعضای این باند اقدام به خرد کردن چک و همچنین ضرب و شتم افراد برای زورگیری می‌کردند. در عملیات پلیس از داخل خودرو زانتیا متهمان علاوه بر کشف حکم جعلی یک دستگاه بی سیم و لباس ماموران پلیس نیز کشف شد و تحقیقات از متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به شناسایی و انهدام باند توزیع بی سیم در سطح شهر تهران گفت: ماموران پلیس پیشگیری همچنین موفق شدند باندی را شناسایی و منهدم کنند که به صورت کاملا غیرقانونی اقدام به قاچاق بی سیم به داخل تهران می‌کردند. از محل اختفای اعضای این باند ۸۸۶ دستگاه بی سیم با برد بالا و متوسط کشف و ضبط شد که بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد اعضای این باند اقدام به فروش این دستگاه بی سیم‌ها به باندهای تبهکاری می‌کردند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره افزایش گشت‌های کلانتری و همچنین کلانتری‌ها در سطح شهر تهران گفت: نیازسنجی‌های لازم صورت گرفته و برخی از مناطق شهرداری تهران که نیاز به افتتاح کلانتری هستند نیز شناسایی شده اند. محل ساخت کلانتری و پایگاه پلیس راهور در این مناطق جانمایی و تجهیز شده و در هفته نیروی انتظامی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

رحیمی با اعلام اینکه گشت‌های موتوری و خودرویی در تهران افزایش پیدا می‌کند، افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی و افزایش تردد خانواده‌ها برای خرید لوازم التحریر و همچنین حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس و مدرسه گشت‌های موتوری و خودرویی تهران در سطح همه محله‌های تهران افزایش پیدا می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مرکز آلارم پلیس تهران بزرگ از مدت‌ها پیش آغاز به کار کرده است، افزود: تاکنون ۶۰۰ هزار صنف اعم از طلا فروشی ها، پاساژ‌ها و بانک‌ها به عضویت این مرکز در آمده اند سازوکار این مرکز به این صورت است که در صورت بروز کوچکترین مشکل آلارم در مرکز به صدا درآمده و ماموران به سرعت اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه توقع ما بر آن است که بقیه اصناف نیز در این مرکز عضویت پیدا کنند، اظهار کرد: از نظر تجهیزات زیرساختی فعالیت‌های خوبی در این مرکز انجام شده و امیدواریم بقیه نصناف به عضویت این مرکز دربیایند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تقویت کلانتری‌ها در دستور کار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است، ادامه داد: از نظر من هر کلانتری در محدوده حوزه استحفاظی خود یک ناجای کوچک است باید سعی کنیم تمام اختیارات لازم را به کلانتری‌ها بدهیم، زیرا با اشرافی که ماموران کلانتری در محل خدمت خود دارند می‌توانند امنیت را برای مردم همان محله به بهترین شکل ممکن به وجود بیاورند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه طرح‌های امنیت محله محور از این پس هر هفته و در همه مناطق و در مجموع سرکلانتری‌های پایتخت به اجرا درخواهد آمد، خاطرنشان کرد: برخورد با کیف قاپی، زورگیری، سرقت‌های خرد، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر از اهم فعالیت این طرح در سطح کلانتری‌ها است

نظر شما