شناسهٔ خبر: 21348962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل عنوان کرد

پرداخت 138 میلیارد تومان تسهیلات جهت نوسازی ناوگان کشاورزی

نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: در چهار سال اخیر بیش از 138 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای خرید دستگاه‌ها و ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان استان اردبیل قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

عدیل سروی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، افزود: ما قبل از سال 92 ، 23 هزار دستگاه تراکتور و کمباین و 67هزار دستگاه عدوات دنباله بند در بخش کشاورزی استان اردبیل داشتیم که عمر این ماشین آلات و عدوات کشاورزی فرسوده به شدت بالا رفته بود بطوریکه سعی کردیم برای افزایش بهروری و همچنین بالا بردن کارایی آنها نسبت به نوسازی این ناوگان‌ها اقداماتی انجام دهیم. 

وی گفت: در چهار سال اخیر با همکاری بانک کشاورزی 138 میلیارد تومان تسهیلات در اختبار کشاورزان قرار گرفت که این پرداختی تسهیلات منجر به خرید یک هزار و 920 دستگاه تراکتور جدید اعم از متوسط و سنگین شد. 

سروی یادآور شد: با این تسهیلات کشاورزان اقدام به خرید 135  دستگاه کمباین و سه هزار و200 دستگاه ادوات دنباله بند و همچنین نوسازی تجهیزات و ناوگان بخش کشاورزی کرده و برخی از دستگاه‌های مدرن را در بخش خاک ورزی و همچنین توزیع بذر خریداری کردند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با این اقدام ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان اردبیل از 1.44 صدم درصد به 1.8 دهم قوه اسب در هر هکتار رسید که یک حرکت بی‌نظیر در توانمندسازی ناوگان بخش کشاورزی محسوب می شود.

سروی بیان کرد: استان اردبیل در پرداخت تسهیلات برای نوسازی ناوگان بخش کشاورزی جزو پنج استان مطرح کشور محسوب می شود. 

وی به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کشاورزی در استان با حضور 50 شرکت، 15 استان و پنج کشور خارجی و نمایندگان آنها از انگستان، هلند و هندوستان اشاره کرد و گفت: نمایشگاه چهاردهم از نظر کمی و کیفی یکی از نمایشگاه‌های ممتاز در سالهای اخیر محسوب می شود بطوریکه در چهارسال اخیر حضور کشورهای خارجی و معتبر بین المللی در کشور پررنگتر شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با برگزاری جلسات با دستگاه‌های مختلف و با شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی  و خود شرکتهای حاضر در این نمایشگاه تصمیم گرفتیم تا محصولات عرضه شده را با تخفیف 5 تا 10 درصد در اختیار فعالان این بخش قرار دهیم. 

وی به حضور و مشارکت فعالان این بخش در نمایشگاه اعم از سالن‌های یک و دو فضای باز نمایشگاهی اشاره کرد و افزود: ما از فضای باز نمایشگاه نیز برای عرضه کمباین و تراکتورهای جدید و خارجی استفاده کردیم. 

سروی در ادامه با بیان اینکه استان اردبیل سالانه با چهار میلیون 500 هزار تن محصولات متنوع کشاورزی 4 درصد تولید محصولات این بخش را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: از لحاظ تولید محصولات استراتژیک ما در 13 محصول رتبه اول تا هفتم کشور را داریم . 

وی اضافه کرد: در تولید عدس رتبه اول، گندم رتبه پنجم و بذر سرگم 100 درصد نیاز کشور،  بذر ذرت 80درصد نیاز کشور را تامین کرده و پرچم دار تولید بذر سیب زمینی در کشور هستیم. 

سروی با یادآوری اینکه در جذب تسهیلات جزو پنج استان برتر و در تحولات کشاورزی جزو سه استان شاخص کشور محسوب می شویم، افزود: تمام این فعالیت‌ها در سایه فعالان بخش خصوصی و عموم زارعین و کشاورزان بدست آمده است.

انتهای پیام

نظر شما