شناسهٔ خبر: 21348753 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام وزیر بهداشت: اولویت اصلی وزارتخانه ارائه خدمات به مناطق محروم است

صاحب‌خبر -

ایرج حریرچی روز چهارشنبه در آیین معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: باید همه شهروندان حتی افرادی که در دورترین نقاط کشور سکونت دارند راحت به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند.
وی با بیان اینکه مسئول سلامت تمام جمعیت کشور هستیم افزود: نباید هیچ فردی در جامعه به علت نبود آگاهی، امکانات و نبود زیرساخت ها و همچنین در دسترس نبودن امکانات از خدمات محروم شود.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در منابع دینی کمک به نیازمندان بسیار سفارس و تاکید شده اما امروزه غربی ها این آموزه های دینی را سرلوحه کار خود قرار داده اند و در سازمان بهداشت جهانی هم بیان شده است که هیچ خدمتی در حوزه سلامت انجام نشود مگر اینکه فقرا از آن بهره مند شوند.
وی بر بهره مندی سهم فقرا و نیازمندان از خدمات بهداشتی و درمانی تاکید کرد و گفت: هم اکنون این مهم در اولویت کاری قرار دارد.
وی از اولویت های دیگر دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت برای چهار سال آینده را تداوم، ارتقا و نهادینه سازی طرح تحول سلامت عنوان کرد و افزود: نباید هیچ بیماری از بیماستان برای دریافت خدمت به بیرون اعزام شود و دریافت ها نیز باید به حداقل برسد.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استقرار پزشک خانواده در روستا ها و شهرها، اجرای برنامه های آموزشی و پژوهشی، تامین منابع مالی پایدار، اصلاح ساختار نظام سلامت و رصد و مدیریت مولفه های اجتماعی بر سلامت را از دیگر اولوت کاری دولت عنوان کرد.
حریرچی افزود: محصول آموزش و پژوهش باید اثر معنی داری در بهبود وضعیت سلامت مردم داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با یک درصد جمعیت دنیا 7 درصد اقتصاد جهان را داریم افزود: اما از نظر سرانه درآمدی رتبه 80 را داریم.
حریرچی به پیامدهایی همچون طلاق، اعتیاد و مسکن نیز اشاره کرد و افزود: افرادی که دچار مشلات مختلفی از جمله طلاق هستند و یا مسکن ندارند به پیام ها و توصیه های بهداشتی توجه نمی کنند.
وی افزود: کودکان طلاق مشکلات روانی دارند باید به این گونه موارد بیشتر بپردازیم.
وی همچنین اظهار کرد: باید به رفتارهای فردی همچون چاقی، اضافه وزن، عدم تحرک و دخانیات بیشتر پرداخته شود.
در این آیین از خدمات ابراهیم گلمکانی قدردانی و علی پاکدین به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی منصوب شد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
3007/ 6042خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما