شناسهٔ خبر: 21348428 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۲۰۰ دانش‌آموخته طبیعت برای حفاظت از طبیعت

محصول ۱۵ساله "مرد طبیعت" گُل داد

R1014143/P1014143/S2,23,24,25/CT11

رئیس هیئت مدیره و دانش‌آموخته دوره یک راهنمایان اکوتوریسم گفت: نتیجه ۳۰ دوره آموزش به جوانان این مرز و بوم طی ۱۵ سال فعالیت مؤسسه طبیعت به بار نشسته و این جمع عظیم و پُرتوان می‌تواند به‌عنوان نیروهای ماهر کمک‌حال خیل عظیمی از علاقمندان طبیعت باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فخرالسادات غنی ــ رئیس هیئت مدیره و دانش‌آموخته دوره یک راهنمایان اکوتوریسم و از اساتید مؤسسه طبیعت، در نخستین جلسه کانون دانش‌آموختگان این مؤسسه که با گردهمایی بیش از یکصد نفر از دانش‌آموختگان و اساتید آن برگزار شد، ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان، ایجاد بستری مناسب برای خلق ایده‌هایی نو و کمک به شرایط نه‌چندان مناسب گردشگری و نامساعد زیست‌محیطی امروز کشور، با مشارکت داوطلبانه و علمی نزدیک به 1200 دانش‌آموخته مؤسسه طبیعت را از دلایل اصلی تشکیل این کانون ذکر کرد.

رئیس هیئت مدیره و دانش‌آموخته دوره یک راهنمایان اکوتوریسم ابراز امیدواری کرد که این تشکل بتواند با همدلی و همراهی همه خانواده طبیعت به‌عنوان گروهی دانش‌محور و داوطلب توسعه یابد.

غنی همچنین افزود: امروز نتیجه 30 دوره آموزش به جوانان عاشق این مرز و بوم طی 15 سال فعالیت مؤسسه طبیعت به بار نشسته است و این جمع عظیم و پرتوان می‌تواند به‌عنوان یک نیروی بامهارت کمک‌حال خیل عظیمی از علاقمندان این عرصه‌ها باشد.

در ادامه محمود سخت‌باز از اساتید پیشکسوت مؤسسه طبیعت و همچنین دوست و یار قدیمی مرحوم "محمد علی اینانلو"، با اشاره به حفظ همدلی و مشارکت همه دانش‌آموختگان خانواده طبیعت با اظهار خرسندی از بودن در چنین جمعی اظهار داشت: امروز شاهد خواسته همیشگی دوست‌مان اینانلوی فقید هستم که همواره آرزوی او همدلی و هم‌افزایی این خیل عظیم از شاگردانش بود که خالصانه و عاشق برای وطنی که آن را دوست دارند آستین بالا زده و محافظ طبیعت و فرهنگ آن باشند.

همچنین در این مراسم اساسنامه کانون دانش‌آموختگان مؤسسه طبیعت به رأی گذاشته شد و با اکثریت آراء به تصویب رسید و پس از آن هم انتخابات نخستین دوره هیئت مدیره کانون برگزار شد و 6 نفر از دانش‌آموختگان از دوره‌های مختلف مؤسسه به‌عنوان هیئت مدیره منتخب نخستین کانون دانش‌آموختگان مؤسسه طبیعت کار خود را به‌صورت رسمی آغاز کردند.

به گزارش تسنیم، مؤسسه طبیعت از سال 1381 کار خود را با مدیریت زنده‌یاد "محمد علی اینانلو" و با انتشار ماهنامه طبیعت آغاز کرد و در ادامه با  آموزش‌های عمومی و تخصصی دوره‌های گردشگری زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تربیت جوانان این مرز و بوم همت گماشته است. از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه می‌توان به برگزاری تورهای تخصصی طبیعت‌گردی، باشگاه هنر و طبیعت، مشارکت در طرح‌های ملی و بین المللی در حوزه‌های گردشگری پایدار، محیط زیست و حیات وحش و ساخت مستندهای گوناگون در این عرصه‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/*

نظر شما