شناسهٔ خبر: 21348405 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین وضع گوگل بزودی اعلام می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: به زودی وضع گوگل اعلام می شود.

صاحب‌خبر -
آخرین وضع گوگل بزودی اعلام می شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضع گوگل پلی افزود: موضوع گوگل پلی را پیگیری کردیم و بررسی های حقوقی آن را انجام دادیم که به چه دلیل حذف شده و این اتفاق برای چه بوده در واقع موضوع گوگل پلی با گوگل اپل متفاوت است اما اجازه دهید که ما یک گزارش تکمیلی بزودی در رابطه با هر دو گوگل تهیه کنیم و سپس جزئیات را اعلام کنیم .

وزارت خزانه داری آمریکا برای عضویت همراه اول در جی اس ام مجوز صادر نکرده است
وزیر ارتباطات گفت : وزارت خزانه داری آمریکا عضویت همراه اول را در خصوص جی اس ام قبول نکرده و مجوزی برای ایران صادر نکرده است . 
محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمات جی اس ام ها در زمان تحریم و اینکه در حال حاضر گویا این خدمات قطع شده است افزود: اپراتورهای ایرانی بخصوص همراه اول عضو جی اس ام بودند و هر ساله برای این عضویت با توجه به اینکه تعاملات مالی داشته اند از اُفَک ، جی اس ام مجوز می گرفته در واقع جی اس ام اعلام تحریم نکرده و قرارداد جدیدی در رابطه با این موضوع نبوده و آن چیزی که اتفاق می افتد این است که همراه اول استعلامی از وزارت خزانه داری انجام داده و وزارت خزانه داری آمریکا عضویت همراه اول را برای اخذ مجوز نپذیرفته است . 
وی ادامه داد : در واقع این موضوع مشکلی برای ما بوجود نمی آورد و این مسئله بدلیل اینکه یک بحث کلینیر هاوس است در واقع تبادلات مالی بین اپراتورها در سرویس های رومینگ انجام می شود و این موضوع در بسیاری از جاهای دنیا نیز صورت می پذیرد . 
آذری جهرمی تصریح کرد : در واقع برای بحث تبادلات مالی محدودیت ایجاد شده اما در رابطه با عضویت در دو سال گذشته این مجوز صادر نشده بود و شرکت های ایرانی بعضاً با نام خودشان نمی توانستند حضور پیدا کنند اما امسال این مجوز را صادر کردند و شرکت های ایرانی حضور پیدا می کنند و آن موضوع هم مستنداتی بوده که از همراه اول خواسته شده و همراه اول در حال پیگیری است که این عضویت مجدد برقرار شود. 

حکمی در خصوص اپلیکیشن اسنپ و تپسی در استان البرز صادر نشده است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حکمی در خصوص اپلیکیشن اسنپ و تپسی در استان البرز صادر نشده و دادستانی کرج این خبر را تکذیب کرده است . 
محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی و نصب اپلیکیشن های اسنپ و تپسی در دیگر استانهای کشور و استان البرز و حکم صادر شده از سوی دادستانی این استان افزود: با پیگیری هایی که من از استاندار سابق البرز جناب آقای طحایی داشته ام دادستانی کرج اعلام کرد هیچ حکمی در خصوص جلوگیری از فعالیت اسنپ و تپسی صادر نشده و فقط شکایتی از سمت شهرداری کرج به دادستانی ارسال شده است . 
وی ادامه داد : ما به کسب و کارهای سنتی که در حال حاضر وجود دارند احترام می گذاریم چرا که آنان نیز اسباب زندگی دارند و باید گذران زندگی کنند و نکته مهمی است  اما اینکه کسب و کار سنتی مقاومت می کند و اجازه نمی دهد در حوزه توسعه و تکنولوژی خدمات و رفاه بهتری به مردم ارائه شود جای تامل است . 
جهرمی تصریح کرد : امروز با آمدن این سرویس ها زندگی مردم راحت تر شده و با امنیتی شدن این سرویس ها شهروندان راحتی خاصی در زندگی شان احساس می کنند و این موضوع مهمی است و طبیعتا ما این مسئله را خوستار یم و از استاندار البرز که همانطور اتحادیه تاکسی رانی تهران خدمات خود را ارائه داد می خواهیم تا به بهترین نحو ممکن خدمات خود را به شهروندان در بستر نوینی ارائه دهند . 
وی افزود : تاکسیرانی کرج نیز می تواند خود را به روز کند و حتی برای برطرف کردن این مشکل اگر لازم باشد می تواند از تاکسیرانی تهران کمک بگیرد . 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به چالش های موجود در خصوص سرویس های جدید گفت:  وقتی سرویس های جدید برای خدمات رسانی به مردم وارد جامعه می شوند طبیعت آن این است که چالش هایی در این زمینه وجود داشته باشد و ما بر خودمان وظیفه می دانیم که از این کسب و کارها حمایت کنیم ضمن اینکه به نیازهای بخش سنتی نیز توجه نماییم . 

عمده فعالیتهای اپسکو انجام پروژه های مشترک در حوزه فضایی است
وزیر ارتباطات: اجلاس شورای سران سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) هر ساله در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود و در این اجلاس، فعالیت ها و برنامه های سالانه اپسکو با حضور نماینده کشورهای عضو، بررسی و به تصویب می رسد .
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد جواد آذری جهرمی عصر امروز در حاشیه دیدار با دبیرکل اپسکو در جمع خبرنگاران افزود: ایران در دو سال اخیر ریاست شورای سران اپسکو را به عهده داشته است و بعد از پایان این اجلاس، ریاست بعدی این شورای را مغولستان بر عهده می گیرد. 
وی ادامه داد:  سازمان فضایی ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران میزبان این اجلاس بود که با حضور کشورهای عضو شامل چین، بنگلادش، پاکستان، مغولستان، پرو، تایلند و ترکیه  از 21 تا 22 شهریور ماه در تهران برگزار شد.
وزیر ارتباطات گفت: عمده فعالیت های اپسکو ، که مقر آن در کشور چین است ، و به طور رسمی از سال 2008  آغاز شده است و در زمینه های آموزش و تربیت نیروی انسانی، انجام پروژه های مشترک در حوزه فضا و ماورای جو و استفاده و بهره وری از ماهواره ها فعالیت می کند و از اهداف عمده اپسکو می توان به توسعه مراکز آموزش، توسعه همکاری های صلح آمیز و تقویت توانایی های کشورهای عضو اشاره کرد.
آذری جهرمی در ادامه در پاسخ سؤالی مبنی بر اینکه پس از توافق ایران و گروه 1+5 این شائبه مطرح است که طبق توافقاتی فعالیت‌های فضایی ایران با وقفه همراه شده است افزود: در توافق ایران و 1+5 یا برجام در حوزه فضایی هیچ اشاره‌ای به فعالیت‌های فضایی ایران نشده و همچنین در قطعنامه 2231 نیز محدودیتی در حوزه ماهواره‌ای برای ایران وجود ندارد.
وی گفت: تنها بحث مطرح شده در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که البته ما این قطعنامه را به رسمیت نمی‌شناسیم، آن است که درباره فعالیت موشکی بحثی داشتند که ایران را در این حوزه تحریم کردند.
وی ادامه داد: البته ایران بنایی در به رسمیت شناختن این تحریم ندارد و فعالیت‌های موشکی را حق خود می‌داند.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: تاکنون پرتاب‌های متعددی پس از توافق صورت گرفته  است و این‌طور نبوده که بخواهیم به‌ واسطه فشار آنها فعالیت‌های موشکی خود را محدود کنیم و همین پرتاب اخیر یعنی ماهواره‌ بر سیمرغ حاکی از این موضوع است.
وی درخصوص پرتاب ماهواره ها گفت: این امر نیازمند هماهنگی کامل با پرتاب‌کننده است  و اکنون نزدیک به سه ماه است که ماهواره ما به سایت پرتاب موشکی منتقل شده و در انتظار پرتاب است.
وی گفت: آخرین ماهواره بر ما ساخت وزارت دفاع بود و ماهواره ما ماهواره دوستی از دانشگاه شریف است که در نوبت پرتاب قرار دارد و در حال پیگیری هستیم که مقدمات کار را فراهم کنیم و پرتاب انجام شود.

نظر شما