شناسهٔ خبر: 21348400 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

«رعد» در پایتخت کلید خورد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح ضربتی پلیس پیشگیری پایتخت با عنوان رعد، انهدام باندهای مختلف سرقت و کشف اموال مسروقه خبرداد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران گفت: طرح عملیاتی "رعد" با بهره‌گیری از تمام توان پلیس پیگشیری تهران بزرگ بویژه مجموعه کلانتری‌های پایتخت در یک هفته اخیر با موفقیت در نقاط مختلف تهران کلید خورد. 
سردار رحیمی افزود:‌ این طرح با هدف ارتقاء امنیت، آرامش و آسایش در همه کلانشهر تهران اجرا و با همه مخلان نظم و امنیت و آرامش از جمله سارقان، مالخران، زورگیران، توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی به شدت برخورد شد. 
وی این حرکت جدید در کلانتری‌ها را بهره گیری از ظرفیت و اطلاعات ذی قیمت مأموران کلانتری دانست و گفت: طی 24 ساعت گذشته 272 خرده‌فروش مواد مخدر، 297 سارق و مالخر دستگیر شدند.
سردار رحیمی همچنین از کشف و ضبط 92 خودروی مسروقه، 58 موتورسکلیت، 1240 عدد انواع لوازم خودرو، 106 دستگاه دوچرخه، 2840 قلم انواع کالای قاچاق و 150 قبضه سلاح سرد از جمله قمه، شمشیر و چاقوی ضامن‌دار خبر داد. 
وی به دستگیری باند سه نفره توزیع بیسیم قاچاق اشاره کرد و گفت: از این باند نیز 886 دستگاه بیسیم غیرمجاز کشف و ضبط شد. 
سردار رحیمی با تأکید بر اینکه پلیس برای ارتقاء امنیت عمومی و آرامش مردم با قدرت حضور خواهد داشت،افزود: هفته‌ای یکبار کلانتری ها طرح‌های امنیت محله‌محور را برای ارتقاء امنیت مردم، اجرا می کنند. 
وی درباره نیاز به تعداد کلانتری‌های بیشتر در کلانشهر تهران گفت: برای افزایش کلانتری‌ها برنامه ریزی شده و تعدادی کلانتری در هفته ناجا با حضورفرمانده نیروی انتظامی افتتاح خواهد شد.
سردار رحیمی کلانتری‌ها را ناجای کوچک توصیف کرد و افزود:کلانتری‌ها باید همه مسئولیت‌های اجتماعی و امنیتی حوزه خود را به عهده بگیرند. 
وی گفت: در راستای تقویت توان و تجهیزات موتوری پلیس و دیگر تجهیزات نیز برنامه‌ریزی‌های لازم شده و امکانات و تجهیزات خوبی به پلیس پیشگیری و یگان امداد اختصاص خواهد یافت. 
سردار رحیمی درباره مرکز آلارم پلیس پایتخت نیزافزود: این مرکز از قبل از حضور بنده در فاتب فعال بوده، اما انتظار داریم که اصناف و کسبه در راستای اتصال به این مرکز، اقدامات لازم را انجام دهند؛ هم‌اکنون 600 هزار صنف مهم از جمله طلافروشی‌ها خود را به این سامانه متصل کردند که در صورت ورود سارق به بانک یا مغازه، همزمان پلیس مطلع خواهد شد و همه بانک‌ها به سامانه آلارم پلیس متصل هستند. 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص تقویت گشت‌های سوانح پلیس هم گفت: در شهر، افسران جانشین تا ساعت 6 صبح امنیت پایتخت را تأمین می‌کنند، اما برای تقویت گشت‌های پلیس نیز برنامه‌های خاصی داریم.

نظر شما