شناسهٔ خبر: 21348315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت:

بزودی گزارشی درباره اقدامات اپل و گوگل منتشر می‌کنیم

وزیر ارتباطات گفت: بزودی یک گزارش تکمیلی در رابطه با هردو موضوع اپل و گوگل منتشر خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حذف نرم‌افزارهای ایرانی توسط گوگل پلی و اپل گفت: بررسی حقوققی کریدم که دلایل این حذف چه بوده است البته مسئله گوگل با اپل مقداری متفاوت است و  بزودی یک گزارش تکمیلی در رابطه با هردو موضوع منتشر می‌کنیم.

وی ادامه داد: اپراتورهای ایرانی بخصوص همراه اول عضو GSMA بودند و هرساله برای این عضویت GSMAاز اوفک مجوز می‌گرفته است. آنچه که اتفاق افتاده این است که برای عضویت همراه‌ اول از وزارت خزانه داری آمریکا درخواست مجوز کرده‌اند و آنها این مجوز را صادر نکرده‌اند. این موضوع برای ما مشکلی بوجود نمی‌آورد زیرا بحث تبادلات مالی در رابطه با رومینگ بین اپراتورها  را جاهای دیگر هم انجام می‌دهند. در دوسال گذشته مجوزی برای عضویت شرکت های ایرانی صادر نشده بود که امسال این مجوز صادر شده است.

جهرمی درخصوص وضعیت اپلیکیشن‌های ارتباطی در استان البرز اظهار داشت: دادستانی در این خصوص اقدامی نکرده است آن چیزی که در شهر کرج و استان البرز بوده است، شهرداری کرج شکایتی را به دادستانی ارسال کرده است که این خبر صحیحی نیست و دادستان کرج هم این خبر را رد کرده است.

وی افزود: شکایتی از سوی شهرداری کرج واصل شده است که با استاندار سابق البرز صبحت کردم، اینکه ما توجه کنیم به کسب و کارهای سنتی که در این عرصه وجود دارد و این افراد اسباب زندگی دارند و باید به فکر گذران زندگی خودشان باشند و این نکته مهم است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: اما اینکه کسب و کار سنتی در مقابل توسعه تکنولوژی که خدمات و رفاه بیشتری را فراهم می‌کند مقاومت کند برای هیچکس پذیرفته نیست، امروز آمدن این سرویس‌ها زندگی مردم را راحت‌تر کرده است.

جهرمی در پایان تاکید کرد: طبیعتا ما از استاندار البرز خواستیم که همانطور که تاکسیرانی تهران هم خدماتش را بر روی بستر نوین آورد آنها هم این کار را انجام دهند و ما حاضریم در این حوزه کمک کنیم و حتی اگر لازم باشد تاکسیرانی تهران هم به کمک آنها بیاید.

انتهای پیام/

نظر شما