شناسهٔ خبر: 21348021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آذری جهرمی: وزارت خزانه داری آمریکا مجوز عضویت همراه‌ اول در GSM را صادر نکرد

وزیر ارتباطات گفت: اپراتورهای ایرانی هر سال برای عضویت در GSM از اوفک مجوز می‌گرفته، اما وزارت خزانه داری آمریکا این مجوز را صادر نکرده‌ است.

صاحب‌خبر -

آذری جهرمیبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، درباره حذف نرم‌افزارهای ایرانی توسط گوگل پلی و اپل اظهار کرد: بررسی‌های حقوقی درباره دلایل این حذف انجام دادیم البته مسئله گوگل با اپل مقداری متفاوت است و به زودی یک گزارش تکمیلی درباره  هر دو موضوع منتشر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اپراتورهای ایرانی به خصوص همراه اول عضو GSM بودند و هر ساله برای این عضویت GSM از «اوفک» مجوز می‌گرفته است، گفت: آنچه که اتفاق افتاده این است که برای عضویت همراه‌ اول از وزارت خزانه داری آمریکا درخواست مجوز کرده‌ اما آنها این مجوز را صادر نکرده‌اند. این موضوع برای ما مشکلی به وجود نمی‌آورد زیرا بحث تبادلات مالی در رابطه با رومینگ بین اپراتورها را جاهای دیگر هم انجام می‌دهند. در دوسال گذشته مجوزی برای عضویت شرکت‌های ایرانی صادر نشده بود که امسال این مجوز صادر شده است.

از کسب و کارهای نوین حمایت کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مشکلات پیش آمده برای اسنپ در برخی استان‌های کشور، افزود: در استان البرز و شهر کرج شکایتی از سوی شهرداری به دادستانی کرج ارسال شد و دادستانی صدور حکم در این زمینه را رد کرد.

وی گفت: اینکه ما به کسب و کارهای سنتی توجه کنیم نکته مهمی است ولی اینکه کسب و کارهای سنتی در مقابل فناوری مقاومت کند را هیچ کس قبول نمی‌کند. آمدن این سرویس‌ها زندگی مردم را راحت‌تر کرده و امنیتی که برای شهروندان ایجاد کرده، موضوع مهمی است.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: از استاندار البرز هم خواستیم همانطور که اتحادیه تاکسیرانی تهران خدماتش را در بستر نوین آورده است، آماده‌ایم تا به تاکسیرانی کرج برای ارائه خدمات در بستر نوین کمک کنیم. عزم ما این است که از کسب و کارهای نوین حمایت کنیم و این کار را وظیفه خود می‌دانیم.

انتهای پیام/

نظر شما