شناسهٔ خبر: 21348019 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

دستگیری 569 سارق و خرده‌ فروش مخدر در تهران

ایلنا

رییس پلیس تهران بزرگ از افزایش تعداد کلانتری‌ها در هفته ناجا خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش شفاف، رییس پلیس تهران بزرگ از افزایش تعداد کلانتری‌ها در هفته ناجا خبر داد.
 
 سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح عملیاتی رعد اظهار کرد: این طرح با بهره‌گیری از تمام توان پلیس پیشگیری تهران بزرگ در مجموعه کلانتری‌های بزرگ طی 24 ساعت گذشته آغاز شده‌است.

او ادامه داد: هدف این طرح ارتقای امنیت و آرامش در تمام نقاط تهران همزمان و هماهنگ بوده است و با تمام توان پلیس این طرح را آغاز کردیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در این طرح با متخلفان نظم و امنیت برخورد شده است، گفت: در این طرح سارقان، مال‌خران، زورگیران حتی توزیع‌کنندگان مواد مخدر بازداشت شده‌اند و  کلانتری‌ها با توجه به پتانسیل‌های خوبی که دارند، اقدامات ارزشمندی را در طول 24 ساعت گذشته انجام داده‌اند.

او گفت: در طرح رعد 99 دستگاه خودروی سرقتی، 58 دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و 297 نفر سارق و مال‌خر دستگیر و تعداد هزار و 240 نوع لوازم خودرو شامل انواع ضبط و پخش، رینگ و لاستیک، باند و بلندگو کشف شده است. همچنین 106 دوچرخه و مقادیری بطری، مشروبات داخلی و خارجی، همچنین 2هزار و 840 قلم کالای قاچاق کشف شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به یک باند سه نفره توزیع غیرمجاز دستگاه بی‌سیم دستی گفت: 886 دستگاه بی‌سیم دستی با برد کوتاه از این باند کشف شده است که به صورت غیرمجاز توزیع می‌شد. همچنین 19هزار و 416 عدد اقلام ضد فرهنگی و سی دی‌های مستهجن به همراه 345 عدد انواع تلفن همراه مسروقه و 153 قبضه سلاح سرد شامل انواع قمه، شمشیر، چاقوی ضامن‌دار کشف و ضبط شده است. همچنین 272 خرده‌فروش مواد مخدر به همراه 111 کیلو مواد دستگیر شده‌اند.

سردار رحیمی با بیان اینکه این طرح هفته‌ای یک بار توسط کلانتری‌ها دنبال می‌شود، گفت: در هفته ناجا تعدادی کلانتری جدید افتتاح خواهد شد و به شکل قابل توجهی پلیس پیشگیری و پلیس راهور تقویت می‌شوند.

او درباره گشت‌زنی پلیس در شهر تهران نیز توضیح داد: برای گشت‌زنی پلیس اقدامات خوبی در نظر گرفته‌ایم و همچنین معتقدیم که کلانتری به عنوان یک ناجای کوچک باید تمام مسئولیت اجتماعی و امنیتی را در حوزه خود برعهده بگیرد.

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره اتصال دوربین‌های مداربسته اصناف به مراکز پلیس گفت: مرکز آلارم پلیس پایتخت قبل از شروع فعالیت من در تهران فعال بوده و حدود 600 هزار کسبه و واحد صنفی با این مرکز ارتباط دارند و امیدواریم مابقی اصناف نیز به این مرکز متصل شده تا هرگونه ورود خارج از ضوابط به آنها توسط این سیستم به پلیس اطلاع داده شود. همچنین ما در روز گذشته جلسه‌ای در این خصوص داشتیم و در جهت تقویت آن مباحثی مطرح شده است و امیدواریم با این اقدامات امنیت شهر بیشتر شود.

سردار رحیمی همچنین درباره گشت‌زنی پلیس در سطح شهر در هنگام شب نیز گفت: افسران جانشین که مسئولیت کنترل واحدهای انتظامی و کلانتری‌ها را در طول شب برعهده دارند تا ساعت 6 صبح فعال هستند.

اهم کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در طرح اخیر شامل کشف 53 کیلوگرم تریاک توسط پایگاه 2 و دستگیری 5 نفر در حسن آباد جاده قدیم قم- تهران و همچنین کشف 10 کیلوگرم هروئین، 7 کیلو حشیش توسط پایگاه 3 و دستگیری یک قاچاقچی در شهر قدس بوده است. در ضمن کشف 10 کیلوگرم هروئین و 140 گرم تریاک توسط معاونت عملیات ویژه به همراه دستگیری دو نفر در شهرک کاروان انجام شده است.

نظر شما