شناسهٔ خبر: 21347875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

۲۰۰میلیون تومان برای ردیابی آفت سرخرطومی حنایی خرما نیاز است

بندرعباس - مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ۲۰۰میلیون تومان برای ردیابی آفت سرخرطومی حنایی خرما در استان هرمزگان نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، حمید دولتی بیان داشت: آفت سرخرطومی حنایی از آفت های قرنطینه ای کشور بوده که برای اولین بار درسال ۹۲ در استان هرمزگان و برای دومین بار در کشور مشاهده شده است.

دولتی افزود: با توجه با اهمیت موضوع لازم است که مسئولان استانی و کشور برای کنترل آفت سرخرطومی حنایی خرما در استان اعتبارات لازم را در اسرع وقت اختصاص دهند زیرا این آفت با قدرت پروازی که دارد می تواند نخیلات سایر مناطق استان را تهدید کند.

دولتی با اشاره به سفر اخیر محمد رجبی معاون مدیر کل قرنطینه ای داخلی سازمان حفظ نباتات کشور به شهرستان پارسیان اظهارداشت: در این سفر از نزدیک  وضعیت آفت سرخرطومی حنایی خرما  مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: سطح زیرکشت نخیلات در شهرستان پارسیان ۶۰۰هکتار است که برای ردیابی و کانون کوبی آفت سرخرطومی در این منطقه حدود ۱۰۰میلیون تومان اعتبار نیاز است.

این مقام مسئول گفت: کانون آلودگی در شهرستان پارسیان در منطقه دشتی و بخش مرکزی است که در حال حاضر اقدامات ردیابی و کنترل آفت در حال اجرا است.

دولتی  افزود : در راستای کنترل آفت، تامین سموم، انعقاد قرارداد با اکیپ زنده یاب، شناسایی دقیق کانون های آلوده، برگزاری کلاس های آموزشی برای بهره برداران و کارشناسان، اطلاع رسانی از طریق صدا وسیما، ائمه جمعه، شوراها، تهیه بروشور ، نصب بنر های هشدار، برقراری ضوابط قرنطینه ای داخلی با همکاری نیروی انتظامی و گمرک و جلوگیری از ورود پاجوش های آلوده به منطقه از مهمترین اقدامات انجام شده در شهرستان پارسیان است.

وی تاکید کرد: بهره برداران توجه داشته باشند نسبت به جابجایی هرگونه پاجوش در استان بخصوص منطقه پارسیان با رعایت ضوابط قرنطینه ای باشد ودر صورت مشاهده  آفت سرخرطومی حنایی خرما در کوتاه ترین زمان به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

نظر شما