شناسهٔ خبر: 21347421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

استفاده قوای سه گانه از تمام ظرفیت خود برای کمک به مردم روهینگیا

بسیج اساتید، دانشجویی و کارکنان دانشگاه تربیت مدرس در بیانیه‌ای اظهار داشتند: انتظار از قوای سه گانه این است که از تمام ظرفیت حقوقی و دیپلماتیک خود نسبت به توقف و جبران ظلم وارد شده بر مردم مسلمان مظلوم روهینگیا استفاده کنند.

صاحب‌خبر -
صراط: بسیج اساتید، دانشجویی و کارکنان دانشگاه تربیت مدرس در بیانیه‌ای اظهار داشتند: انتظار از قوای سه گانه این است که از تمام ظرفیت حقوقی و دیپلماتیک خود نسبت به توقف و جبران ظلم وارد شده بر مردم مسلمان مظلوم روهینگیا استفاده کنند.

به گزارش فارس، بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان دانشگاه تربیت مدرس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات حکومت میانمار علیه مسلمانان بیان داشتند: انتظار مردم انقلابی ایران اسلامی از قوای سه گانه این است که به بیانیه‌ها تنها اکتفا نکرده و از تمام ظرفیت حقوقی و دیپلماتیک خود نسبت به توقف و جبران ظلم وارد شده بر مردم مسلمان مظلوم روهینگیا و البته تنبیه دولت جنایتکار این کشور اقدام کنند.

در ابتدای این بیانیه اظهار شد: هر روزه هجوم وحشیانه و جنایت‌های هولناک علیه اقلیت مسلمان مظلوم روهینگیا توسط نیروهای دولتی میانمار و بودائیان افراطی این کشور انجام می‌شود. هر فردی با هر دین و مسلکی با دیدن تصاویر تن‌های سوخته و کودکان سربریده قلبش آکنده از درد و چشمانش اشک‌بار می‌شود. سلسله اقدامات خصمانه و سرکوبگرانه علیه اقلیت روهینگیا سال‌هاست که در میانمار در جریان است و این سکوت رسانه‌های جیره‌خوار آمریکایی و صهیونیستی در جهان بوده که تاکنون بر چنین جنایت‌های دهشتناکی سرپوش نهاده است.

همچنین در این بیانیه خاطر نشان شد: تأسف‌بارتر از آن سکوت هدفدار جامعه جهانی، مجامع بین‌الملل و مدعیان حقوق بشر در دنیا است که کشورهای اسلامی بویژه نظام جمهوری اسلامی ایران را به خاطر اجرای احکام اسلامی به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شد: البته از این نهادهای بین المللی بیش از این انتظار نیست، زیرا تحت سیطره‌ کشورهای غربی قرار گرفته و به دلیل دوستی با حکومت جائر و جنایتکار میانمار، به وظایف انسانی و قانونی خود عمل نمی‌کنند.

در قسمت پایانی این بیانیه آمده است:‌ انتظار مردم انقلابی ایران اسلامی از قوای سه‌گانه این است که به بیانیه‌ها تنها اکتفا نکرده و از تمام ظرفیت حقوقی و دیپلماتیک خود نسبت به توقف و جبران ظلم وارد شده بر مردم مسلمان مظلوم روهینگیا و البته تنبیه دولت جنایتکار این کشور اقدام کنند.

نظر شما