شناسهٔ خبر: 21346691 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

عملیات ضربتی «رعد» در تهران کلید‌خورد

فرمانده انتظامی پایتخت به اجرای عملیات ضربتی پلیس کلانتری‌ها در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: طرح عملیاتی «رعد» با هدف ارتقای هدف امنیت و آرامش در تمام نقاط تهران اجرا شد و ۲۹۷ سارق و مالخر، ۲۷۲ خرده‌فروش دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با حضور در پلیس پیشگیری پایتخت در خصوص دستگیرشدگان طرح ضربتی پلیس و اموال مسروقه کشف‌شده اظهار داشت: طرح عملیاتی «رعد» با بهره‌گیری از تمام توان پلیس پیشگیری تهران بزرگ به خصوص پلیس خدوم مجموعه کلانتری‌های پایتخت از 24 ساعت گذشته شروع شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد:‌ این طرح با هدف ارتقاء امنیت، آرامش و آسایش در تمام نقاط تهران اجرا شده است و به لطف خدا با تمام مخلین نظم و امنیت و آرامش از جمله سارقان، مالخران، زورگیران، توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی برخورد شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت این حرکت جدید در کلانتری‌ها را استفاده از پتانسیل و اطلاعات ذیقیمت مأموران کلانتری عنوان و بیان داشت: در طول 24 ساعت گذشته 272 خرده‌فروش مواد مخدر، 297 سارق و مالخر دستگیر شدند، همچنین 92 خودروی مسروقه، 58 موتورسکلیت، 1240 عدد انواع لوازم خودرو، 106 دستگاه دوچرخه، 2840 عدد انواع کالای قاچاق و 150 قبضه سلاح سرد از جمله قمه، شمشیر و چاقوی ضامن‌دار کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی به دستگیری باند سه نفره توزیع بیسیم قاچاق پرداخت و گفت: از این باند نیز 886 دستگاه بیسیم غیرمجاز کشف و ضبط شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت با تأکید بر این مطلب که پلیس برای ارتقاء امنیت عمومی و آرامش مردم با قدرت حضور خواهد داشت، اعلام کرد: هفته‌ای یکبار برای ارتقاء امنیت مردم، طرح‌های امنیت محله‌محور توسط کلانتری‌ها اجرا خواهد شد.

وی در خصوص نیاز به تعداد کلانتری‌های بیشتر در کلانشهر تهران گفت: در خصوص افزایش کلانتری‌ها برنامه داریم؛ تعدادی کلانتری در هفته ناجا با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی افتتاح خواهد شد.

وی کلانتری‌ها را به عنوان ناجای کوچک دانست و افزود: کلانتری‌ها به عنوان ناجای کوچک باید همه مسئولیت‌های اجتماعی و امنیتی حوزه خود را به عهده بگیرند.

وی افزود: در راستای تقویت توان و تجهیزات موتوری پلیس و دیگر تجهیزات نیز برنامه‌ریزی‌های لازم شده و امکانات و تجهیزات خوبی به پلیس پیشگیری و یگان امداد اختصاص خواهد یافت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص مرکز آلارم پلیس پایتخت گفت: این مرکز از قبل از حضور بنده در فاتب فعال بوده، اما انتظار داریم که اصناف و کسبه در راستای اتصال به این مرکز، اقدامات لازم را انجام دهند؛ هم‌اکنون 600 هزار صنف مهم از جمله طلافروشی‌ها خود را به این سامانه متصل کردند که در صورت ورود سارق به بانک یا مغازه، همزمان پلیس مطلع خواهد شد، تمام بانک‌ها به سیستم آلارم پلیس متصل هستند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت در خصوص تقویت گشت‌های سوانح پلیس گفت: در شهر افسران جانشین تا ساعت 6 صبح امنیت پایتخت را تأمین می‌کنند، اما در خصوص تقویت گشت‌های پلیس نیز برنامه‌های خاصی داریم.

نظر شما