شناسهٔ خبر: 21345931 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آذری جهرمی در جمع خبرنگاران:

پیگیر علت حذف اپلیکیشن‌های فارسی گوگل هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیگیرهای حقوقی درباره چرایی حذف اپلیکیشن های فارسی در گوگل پلی و اپل استور انجام شده که گزارش تکمیلی در مورد آنها بزودی اعلام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی درخصوص حذف اپلیکیشن های فارسی در گوگل پلی و اپل استور اظهار داشت: پیگیرهای حقوقی در باره چرایی حذف این اپلیکیشن ها انجام شده که گزارش تکمیلی در مورد آنها بزودی اعلام می شود و دلایل حذف آنها را مطرح می کنیم؛ البته موضوع اپل و گوگل پلی با هم متفاوت است اما اجازه بدهید در گزارش تکمیلی که به زودی ارائه می شود دلایل حذف شدن آنها را مطرح می کنیم.

وی درخصوص قطع ارائه خدمات از سوی بعضی از اپراتورها به ایران اظهار داشت: اپراتورهای ایرانی به خصوص همراه اول عضو GSMA بوده اند و هر ساله برای این عضویت از OFAC مبالغی را پرداخت می کرد. GSMA اعلام تحریم نکرده است و تحریم های جدیدی در این باره نبوده است اما آن چیزی که جدیدا اتفاق افتاده این است که از همراه اول از خزانه داری آمریکا استعلام کردند و به وزارت خزانه داری امریکا برای همراه اول مجوز صادر نکرده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: این مسئله مشکلی برای ما به وجود نمی آورد و امسال توانسته ایم مجوز را برای فعالیت بگیریم و همراه اول هم به دنبال پیگیری حل مسئله به وجود آمده است.

آذری جهرمی درخصوص مسائل پیش آمده دراستان البرز برای اپلیکیشن اسنپ و تپسی اظهار داشت: خبری که درباره ارسال شکایت شهرداری کرج برای دادستانی این شهرستان مطرح شده صحت ندارد و خود دادستانی شهرستان کرج نیز این خبر را رد کرده است. من در این خصوص با آقای طاحایی استاندار سابق البرز صحبت و مسئله را پیگیری کردم. البته اینکه کسب و کارهای سنتی که در این حوزه وجود دارد و برای آنها اهمیت قائل شویم نکته مهمی است، اما اینکه کسب و کار سنتی در مقابل توسعه تکنولوژی مقاومت کند و اجازه ارائه خدمات بهتر را ندهد، کسی نمی پذیرد.  

وی افزود: این تکنولوژی های به وجود آمده به ارائه خدمت و آسایش مردم کمک های بسیاری کرد و ما از استاندار البرز خواستیم همانند اتحادیه تاکسیرانی تهران که خدماتش را در بستر نوین ارائه می دهد، آنها نیز به این سمت حرکت کنند و ما هم حاضریم در این راه همراهی شان کنیم تا مشکلات برطرف شود. عزم ما حمایت از کسب و کارهای نوین است البته به کسب و کارهای سنتی نیز توجه داریم.

نظر شما