شناسهٔ خبر: 21345843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نیاز اعتبار 200 میلیونی جهت ردیابی آفت سرخرطومی حنایی خرما در هرمزگان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برای ردیابی و کانون کوبی این آفت در استان اعتباری بالغ بر 200میلیون تومان نیاز است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، حمید دولتی افزود : با توجه با اهمیت موضوع لازم است که مسوولین استانی وکشور برای کنترل آفت سرخرطومی حنایی خرما در استان اعتبارات لازم را در اسرع وقت اختصاص دهند زیرا این آفت با قدرت پروازی که دارد می تواند نخیلات سایر مناطق استان را تهدید کند.

دولتی بااشاره به سفر اخیر محمد رجبی معاون مدیر کل قرنطینه ای داخلی سازمان  حفظ نباتات کشور به شهرستان پارسیان اظهار داشت :در این سفر از نزدیک  وضعیت آفت سرخرطومی حنایی خرما  مورد بررسی قرار گرفت .

وی اضافه کرد: سطح زیرکشت نخیلات در شهرستان پارسیان 600هکتار است که برای ردیابی و کانون کوبی آفت سرخرطومی در این منطقه حدود 100میلیون تومان اعتبار نیازمی باشد.

این مقام مسئول گفت : کانون آلودگی در شهرستان پارسیان در منطقه دشتی و بخش مرکزی می باشد که در حال حاضر اقدامات ردیابی و کنترل آفت در حال اجرا می باشد.

دولتی  افزود : در راستای کنترل آفت، تامین سموم ، انعقاد قرارداد با اکیپ زنده یاب ، شناسایی دقیق کانون های آلوده ، برگزاری کلاس های آموزشی برای بهره برداران و کارشناسان ، اطلاع رسانی از طریق صدا وسیما ، ائمه جمعه ، شوراها  ،تهیه بروشور ، نصب بنر های هشدار ، برقراری ضوابط قرنطینه ای داخلی با همکاری نیروی انتظامی وگمرک  و جلوگیری از ورود پاجوش های آلوده به منطقه از مهمترین اقدامات انجام شده در شهرستان پارسیان می باشد.

وی تاکید کرد : بهره برداران توجه داشته باشند نسبت به جابجایی هرگونه پاجوش در استان بخصوص منطقه پارسیان با رعایت ضوابط قرنطینه ای باشد ودر صورت مشاهده  آفت سرخرطومی حنایی خرما در کوتاه ترین زمان به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

نظر شما