شناسهٔ خبر: 21344516 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

طوفان کمپانی آمریکایی/ بالاترین کیفیت فیلم‌برداری دوربین‌های موبایل در گوشی اپل

اپل بالاخره از محصولات تازه‌اش رونمایی کرد؛ از نسل سوم اپل واچ گرفته تا آیفون ایکسی که مدت ها حاشیه ساز شده بود. نوبرانه اپل در کمتر از 30 دقیقه 50 درصد شارژ می شود و برای آنلاک شدن، به اثر انگشت شما نیاز ندارد.

صاحب‌خبر -
پول نیوز  - دیشب، شب خاصی برای اپلی ها بود. تیم کوک از شگفتی تازه خود رونمایی کردند؛ آیفون ایکس. محصولی که به عقیده خیلی ها، یک تحول تازه در کمپانی اپل ایجاد کرده است. اگرچه در کنار آیفون ایکس که با نام تجاری آیفون 10 عرضه خواهد شد، شرکت اپل از گوشی‌های آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس، نسل سوم اپل واچ و نسل جدید اپل تی‌وی با پشتیبانی از محتوای 4k هم رونمایی کرد اما بی شک، ستاره این مراسم دو ساعته، آیفون ایکسی بود که تنها دکمه گوشی های اپل را هم ندارد! 

با رونمایی از آیفون 10، بیشتر شایعات درباره آن به تحقق پیوسته است.  این نوبرانه اپل، با تشخیص چهره کاربر آنلاک می شود و برای این تشخیص به نور نیاز ندارد. همچنین به گفته تیم کوک این گوشی از قابلیت شارژ بی سیم با سرعت بالا بهره‌مند است. آیفون ایکس نیاز به هیچ سیمی ندارد و در دو نسخه 64 و 256 گیگی ارائه شده است.
همچنین آیفون تمام شیشه‌ای تازه، نه لبه دارد و نه حاشیه و به طور 100 درصد ضد آب و غبار اعلام شده است. 


ساختار جدید دوربین آیفون ایکس ، یکی از نقاط قوت اصلی آن محسوب می‌شود؛ اما در طرف مقابل، آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس نیز از همان سنسورهای مشابه بهره می‌برند. در پشت آیفون ایکس، یک ساختار دوربین دوگانه، مشابه آیفون ۸ پلاس داریم که شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی معمولی با گشادگی دیافراگم f/1.8 برای تمام حالات و یک لنز تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.4 برای زوم اپتیکال دو برابری است. 
طوفان کمپانی آمریکایی/ بالاترین کیفیت فیلم‌برداری دوربین‌های موبایل در گوشی اپل

برای اولین بار، حالت پرتره در دوربین سلفی هر دو نسل تازه آیفون نیز فعال شده است. در این حالت، دوربین جدید TrueDepth قادر است سوژه را از پس‌زمینه‌ی تصویر جدا و افکت بوکه یا افکت‌های نورپردازی را روی تصویر اعمال کند، درست مانند یک دوربین حرفه‌ای. 

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، مشکی و طلایی ارائه شده‌اند که پوشش پشت و جلوی این گوشی‌ها از جنس شیشه‌ است  و در واقع مهم‌ترین تغییر ظاهری در آیفون‌های جدید، جایگزینی فلز نسل قبل با شیشه در نسل جدید است. 

اپل می‌گوید برای آنکه رنگ متفاوت و منحصربه‌فردی در آیفون‌های جدید شاهد باشیم، از ترکیب ۷ لایه مختلف در این گوشی‌ها بهره برده است. هر دو گوشی نیز ضد آب و ضد گردوغبار هستند. 
آیفون‌های 8 و 8 پلاس به اسپیکر استریو مجهز شده است که ۲۵ درصد صدای بلندتری نسبت به آیفون ۷ دارد.

بر اساس ادعای فیل شیلر، بالاترین کیفیت فیلم‌برداری در دوربین‌های موبایل از طریق آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در دسترس است.

اگر اهل ساعت‌های اپل هم باشید، دیشب اتفاقات خوبی برای شما هم افتاده است. اپل واچ جدید از LTE پشتیبانی می‌کند و برای استفاده از آن دیگر نیازی به تلفن هوشمند نیست.

گفتنی است پایه قیمت آیفون ایکس، 999 دلار اعلام شده است و این به این معناست که در بهترین حالت و بدون اضافه شدن هیچ مالیات و حق گمرک و درصدی، 3 میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد. از طرفی هنوز یک ماه نشده که اپل، به بهانه تحریم‌های آمریکا تمام کسب و کارهای ایرانی و اپلیکیشن های کار راه انداز را بلاک کرده است. با این اوصاف، فکر می کنید هنوز کسانی در کشور هستند که حداقل 4 میلیون تومان برای خرید این سوگلی اپل هزینه کنند؟ 

نظر شما