شناسهٔ خبر: 21344485 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امتناع «سو چی» از شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل/ ارسال کمک های بشردوستانه اندونزی به مسلمانان میانمار

خبرگزاری شبستان: رهبر میانمار در اوج بحران مسلمانان روهینگیا، سفر خود به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل را لغو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم السابع، «آنگ سان سوچی» رهبر میانمار و برنده جایزه صلح نوبل، برنامه حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را در راستای انتقادهای فزاینده برای بحران پناهندگان روهینگیا لغو کرد.

سخنگوی دولت میانمار اعلام کرد: وزیر امور خارجه و مشاور دولت میانمار هرگز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاضر نمی شود.

این سخنگوی توضیحات بیشتری درباره این تصمیم ارایه نداده است.

درهمین راستا، مقامات اندونزی، مقدار زیادی از کمک های غذایی و انسانی را برای اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین در میانمار ارسال کردند؛ این اقدام پس از کشته شدن صدهها مسلمان میانماری و آتش زدن هزاران منزل انجام می شود.

« جوکو ویدودو» رئیس جمهوری و « رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی بر ارسال کاروان کمک های بشر دوستانه به روهینگیا در میانمار از پایگاه هوایی نظامی « هلیم پرداناکوساما» در جاکارتا نظارت می کنند.

برهمین اساس، سازمان عفو بین‌الملل و دیده ‌بان حقوق بشر و کشورهای مختلف جهان، اقدامات خشونت‌ بار دولت میانمار ضد مسلمانان روهینگیا را محکوم کردند و اعطای جایزه صلح نوبل به انگ سان سوچی را زیر سوال بردند.

یشتر اقلیت مسلمان روهینگیا در راخین زندگی می کنند و اقلیت مسلمانان روهینگیا در این از سال 2012 میلادی از سرکوب و پاکسازی نژادی در رنج بوده است، نسبت مسلمانانی که در ایالت راخین زندگی می کنند، 4 درصد از جمعیت 42 میلیونی این کشور است. مسلمانان در میانمار از کشتار و تبعید و محرومیت از حقوق سیاسی و آزادی های دینی و مصادره اوقاف اسلامی و محرومیت اقتصادی رنج می برند و حمله نظامیان میانمار در 25 آگوست به ایالت راخین تاکنون به کشته شدن صدها روهینگیایی و فرار دهها هزار نفر به بنگلادش منجر شده است.

 

 

نظر شما