شناسهٔ خبر: 21343858 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ظریف جهت دیدار با مقامات روسیه وارد سوچی شد

وزیر امور خارجه ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات روسیه درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه بخصوص اوضاع سوریه دقایقی قبل وارد سوچی روسیه شد.

صاحب‌خبر -

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات روس دقایقی قبل وارد سوچی روسیه شد.

حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه نیز ظریف را در این سفر همراهی می کند.  

ظریف قرار است در این سفر در دیدار با مقامات روسیه در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه و ششمین نشست روند آستانه به رایزنی بپردازد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته (سه‌شنبه) از سفر ظریف به سوچی روسیه خبر داد و گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح  چهارشنبه در راس هیأتی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات فدارسیون روسیه عازم «سوچی» می‌شود.

وی همچنین در گفتگو با خبر رادیو عنوان کرد که این سفر و این مذاکرات در ادامه رایزنی ها و تماسهایی است که در سطوح عالی  بین دو کشور وجود داشته و امروز هم در این چارچوب هم مسائل دوجانبه و روند تحولات در منطقه و بخصوص آخرین وضعیت در سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: فکر می کنم این سفر، گفتگوها و و رایزنی هایی که بین مقامات دو کشور طی امروز صورت می پذیرد می تواند همچون گذشته گامهای بلندی برای همکاری های بیشتر و راهبردی بین تهران و مسکو در تثبیت ثبات و امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم و کمک به توسعه سیاسی و اقتصادی در این منطقه حساس از جهان باشد. 

به گزارش فارس، این سفر در چارچوب رایزنی‌های مستمر بین مقامات ایران و روسیه انجام می‌شود و به نظر می‌رسد مسائل دوجانبه و تحولات منطقه و به ویژه اوضاع سوریه و همچنین ششمین نشست روند آستانه درباره سوریه از جمله مهمترین محورهای مورد گفت‌وگو در این سفر یک روزه است.

ششمین نشست روند آستانه قرار است فردا (پنجشنبه) با حضور مذاکره کنندگان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه ( ایران، روسیه و ترکیه) در پایتخت قزاقستان برگزار شود. نشست کارشناسی از امروز در آستانه برگزار می شود. 

لازم به ذکر است براساس اعلام وزارت خارجه روسیه، ظریف و لاوروف پنجشنبه 9 شهریور نیز در گفتگویی تلفنی درباره تحولات بحران سوریه در چارچوب روند آستانه و همچنین توافق هسته‌ای گفت‌وگو کردند.

نظر شما