شناسهٔ خبر: 21343518 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

یازدهمین اجلاس شورای سران اپسکو آغاز شد

رکنا: یازدهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) به میزبانی سازمان فضایی ایران صبح امروز در تهران آغاز شد.

صاحب‌خبر -

رکنا اقتصادی: به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یازدهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) با حضور روسای سازمان های فضایی و نمایندگان رسمی هشت کشور عضو این سازمان صبح امروز در تهران آغاز شد.

اجلاس شورای اپسکو هر ساله در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود و در این اجلاس، فعالیت ها و برنامه های سالانه اپسکو با حضور نماینده کشورهای عضو، بررسی و به تصویب می رسد.

ایران طی دو سال اخیر ریاست شورای سران اپسکو را به عهده داشته است و بعد از پایان این اجلاس، ریاست بعدی شورای اپسکو را مغولستان به عهده می گیرد.

بر اساس این گزارش، سازمان فضایی ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران میزبان این اجلاس است که با حضور کشورهای چین، بنگلادش، پاکستان، مغولستان، پرو، تایلند و ترکیه از ۲۱ تا ۲۲ شهریور ماه در تهران برگزار می شود.

عمده فعالیت های اپسکو، که مقر آن در کشور چین است، و به طور رسمی از سال ۲۰۰۸ آغاز شده است و در زمینه های آموزش و تربیت نیروی انسانی، انجام پروژه های مشترک در حوزه فضا و ماورای جو و استفاده و بهره وری از ماهواره ها فعالیت می کند.

از اهداف عمده اپسکو می توان به توسعه مراکز آموزش، توسعه همکاری های صلح آمیز و تقویت توانایی های کشورهای عضو اشاره کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

نظر شما