شناسهٔ خبر: 21342769 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در گفتگوی اختصاصی با جی پلاس؛

مهدوی‌کیا: اگر اتفاقات سفارت عربستان نمی افتاد الان در تهران میزبان بودیم! / وقت قهرمانی پرسپولیس در آسیا رسیده است

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است موفقیت تیم ملی و پرسپولیس نگاه تیم‌های آسیایی را به سمت ایران بیشتر معطوف کرده و وقت آن رسیده یک تیم ایرانی قهرمان آسیا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم فوتبال پرسپولیس ایران در بازی برگشت برابر الاهلی عربستان، موفق شد با یک نمایش فوق العاده و با وجود 10 نفره شدن از دقیقه 11 به نتیجه خوب 3 بر یک برسد و با حساب 5 بر 3 در مجموع دو بازی، این تیم را پشت سر گذاشته و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در مرحله بعد باید با الهلال عربستان دیدار کند که بازی رفت چهارم مهر در ابوظبی امارات و بازی برگشت 25 مهر به میزبانی پرسپولیس انجام می‌شود.

**با یک بازی خوب به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردیم

در همین رابطه مهدی مهدوی‌کیا پیشکسوت سابق پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ با ابراز خوشحالی از صعود این تیم به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: خوشحالم پرسپولیس با ارائه یک بازی زیبا موفق به انجام این کار شد. حتی در شرایطی هم که ده نفره بودیم، پا به پای الاهلی در زمین بازی کردیم و حتی در مواقعی بهتر از حریف هم بودیم. بازیکنان روز خوبی داشتند و در نبردهای تن به تن توانستند بازیکنان شاخص این تیم را از پیش رو بردارند.

**پرسپولیس بهترین بازی‌ها را در آسیا ارائه می‌کند

مهدوی‌کیا با اشاره به کیفیت فنی قابل قبول پرسپولیس افزود: در طول چند سال گذشته چند تیم از ایران به نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود کردند اما پرسپولیس همچون عملکردش در  لیگ برتر، در آسیا هم بهترین بازی ها را به نمایش می گذارد. در بازی رفت ما توپ و میدان را در اختیار داشتیم و در این بازی اما به خاطر اخراج کامیابی نیا کمتر صاحب توپ بودیم ولی در موقعیت ها از حریف کم نداشتیم.

** کامیابی‌نیا از آن صحنه درس بگیرد و آماده بازی‌های بعد شود

او کمال کامیابی‌نیا را یکی از بازیکنان خوب این تیم دانست و به جی پلاس گفت: کمال کامیابی نیا در چند سال گذشته جزو مهره‌های اصلی تیم‌مان بود. گل‌های ارزشمندی هم برای ما به ثمر رسانده ولی شب گذشته با یک اشتباه از زمین اخراج شد. درست است که اشتباهش پرسپولیس را به دردسر انداخت ولی سایر بازیکنان به خاطر او هم که شده بود در زمین پر قدرت ظاهر شدند. کامیابی‌نیا با درس گرفتن از آن صحنه، باید اخراجش را فراموش کند و مجددا در بازی‌های پرفشاری که تیمش دارد به میدان برود تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

** بازی با الهلال به مراتب سخت‌تر از بازی با الاهلی است

او به بازی بعدی پرسپولیس در آسیا بار دیگر برابر الهلال عربستان اشاره به خاطرنشان کرد: این بازی، به مراتب سخت‌تر از بازی با الاهلی است. آنها در دور گروهی هم همگروه بودند که در بازی‌های رودررو تقریبا عملکرد پایاپایی داشتند. از طرفی در شرایط فعلی الهلال تقویت شده و وقتی العین را با سه گل می‌برد، یعنی آمادگی خوبی دارد. نباید فکر کنیم چون العین ضعیف بود، سه گل دریافت کرد. بازی پرسپولیس و الهلال یکی از سخت‌ترین بازی‌های هر دو تیم خواهد بود. فکر می‌کنم در بازی پیش رو، مانند بازی‌های دور گروهی، شاهد رقابت نزدیکی باشیم.

** پرسپولیس 18 بازیکن بسیار خوب دارد

کاپیتان سابق پرسپولیس درباره تعویض‌های این تیم در نیمه‌ دوم و نقش آن‌ها در پیروزی برابر الاهلی عربستان هم به جی پلاس گفت: پارسال نیمکت پرسپولیس خالی بود ولی امسال نیمکت تیم کمکی زیادی به کسب پیروزی‌ها کرده است. دو بازیکن خارجی پرسپولیس، سطح فنی بسیار خوبی دارند و بار فنی نیمکت را هم بالاتر برده‌اند. البته نمی‌توان به آن‌ها نیمکت نشین گفت چرا که آنقدر سطح خوبی دارند که براساس تاکتیک تیم، شاید جزء نفرات اصلی باشند. نکته مهم این است که حداقل 18 بازیکن خوب در ترکیب این تیم وجود دارد و جای خالی کسی به چشم نمی‌آید. این شرایط به نفع بازیکنان است. تا زمانی که یک بازیکن خوب، جایگزین های احتمالیِ قدرتمندی نداشته باشد، رشد نمی‌کند. بازیکنان پرسپولیس در این شرایط بهتر از همیشه رشد می‌کنند.

عابدزاده، مهدوی کیا و کریمی

** مشکلات بیرونی و دغدغه‌ها حل شود، قهرمان آسیا می‌شویم

مهدوی‌کیا قهرمانی پرسپولیس در آسیا را امکان پذیر دانست و اظهار کرد: این تیم نیاز به حمایت دارد. اگر مشکلات بیرونی تیم حل شود و بازیکنان دغدغه‌ای نداشته باشند، می‌توانند به فینال و قهرمانی آسیا هم برسند. ترکیب بازیکنان و مربیان خوب پرسپولیس با یک پشتیبانی خوب از سوی مدیریت، منجر به کامل شدن تیم می‌شود. در حال حاضر همه بازیکنان پرسپولیس در پست‌های خود نمونه هستند و می‌توانند در حد و قواره‌های بالاترین سطح آسیا بدرخشند.

** همه به پرسپولیس نگاه ملی دارند

بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی ادامه داد: الان بهترین شرایط برای کسب قهرمانی آسیا است. مگر چند سال یک بار یک تیم ایرانی می‌تواند تا این مراحل صعود کند. باید قبول کنیم که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری از رقبای آسیایی عقب هستیم و الان هم فقط به خاطر کیفیت خوب بازیکنان و مربیان به این مرحله صعود کردیم. درخشش تیم ملی و پرسپولیس در مدت زمان اخیر، یک بار دیگر توجه تیم‌های بزرگ آسیا را به سمت ایران معطوف می‌کند. الان پرسپولیس هم مانند تیم ملی است و همه نگاه ملی به این تیم دارند.

** اگر به فینال برویم، در آزادی از پرسپولیس حمایت می‌کنیم

او درباره غیبت هواداران این تیم در بازی های اخیر و بازی برابر الهلال گفت: خیلی حیف شد که هواداران نمی‌توانند از نزدیک پرسپولیس را حمایت کنند. حضور هواداران قطعا قدرت تیم را چند برابر می‌کند. امیدوارم هر چه زودتر این قانون بد جمع شود و ما به حقمان برسیم. اگر آن اتفاقات در سفارت عربستان رخ نمی‌داد، الان در تهران میزبان بودیم و هوادران از دیدن بازی لذت می‌بردند. با این حال مسئله قطعی این است که اگر به فینال صعود کنیم، در فینال میزبان می شویم و آن وقت می توانیم برای تیم‌مان سنگ تمام بگذاریم.

نظر شما