شناسهٔ خبر: 21342309 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فرماندار: مکان جدید دفن زباله داراب با بررسی کارشناسان انتخاب شده است

عبدالرضا قاسمپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه اداره های ذیربط برای انتخاب مکان جدید به استعلام های انجام شده پاسخ مثبت داده اند .از

صاحب‌خبر - عبدالرضا قاسمپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه اداره های ذیربط برای انتخاب مکان جدید به استعلام های انجام شده پاسخ مثبت داده اند .
از سوی دیگر، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با توجه به ابراز نگرانی ها این موضوع بیشتر بررسی و پیگیری می شود، گفت: انتخاب سایت های دفن زباله توسط استانداری و بر اساس طرح مطالعاتی که توسط دانشگاه شیراز صورت گرفته انجام شده است و براساس ضوابط استقرار سایت از جمله فواصل از مراکز مسکونی، فاصله از منابع آب و دیگرشاخص ها این سایت ها انتخاب می شود .
محسن جعفری نژاد افزود: حتی مسائل اجتماعی نیز در انتخاب سایت های دفن زباله مورد توجه قرار می گیرد ولی اگر هرکدام از این مسائل به خوبی دیده نشود و مشکلاتی ایجاد کند می بایست در نخستین فرصت در کارگروه پسماند و بهداشت شهرستان مربوطه مطرح شود که تمهیدات لازم برای آن پیش بینی شود.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه کرد : اگر درنهایت هرکدام ازاین مسائل به خوبی دیده نشود و سایت مشکلاتی ایجاد کند، نسبت به انتخاب مکان مناسب تر اقدام می شود، البته انتخاب سایت دفن پسماند باتوجه به مسائل اجتماعی و محدودیت زمین کار بسیارسخت و پروسه دشواری است.
جعفری نژاد ادامه داد: اظهارنظر کارشناسی درباره مباحث طرح شده در زمینه احتمال آلودگی منابع آب باید از سوی کارشناسان آب صورت گیرد ، متولی درخصوص منابع آبی بخصوص آب شرب و آبهای زیر زمینی سازمان آب منطقه ای و آبفا شهری است که درصورت بروز نگرانی حتما می بایست اقدام لازم برای بررسی کارشناسی را انجام دهند.
پیش از این مطالبی در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر این که سایت دفن زباله شهرک غدیر داراب ابتدا به منطقه فسارود و سپس به مکانی در نقطه مرزی فسا و سپس به حوالی کارخانه سیمان داراب منتقل شده است.
دراین مطالب با ابراز نگرانی از انتخاب سایت دفن زباله در منطقه جدید آمده است : مکان فعلی انتخاب شده در نزدیکی 2 چاه آب زرین دشت قرار دارد و مورد اعتراض مردم این شهرستان است.
در مطالب شبکه های اجتماعی آمده است: در فصل بارندگی، شیرآبه زباله ها به سمت رودخانه فصلی روان خواهند شد، رودخانه ای که بزودی به سمت حوضچه های تغذیه مصنوعی روان می شود و حوضچه هایی که این آلودگی ها را به آبهای زیرزمینی منتقل می کند.
6113/ 2027
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

نظر شما